لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۱۲ ميزان ۱۴۰۳ کابل ۰۵:۵۴

سازمان خط نو: کابینه جدید باید هر چه زودتر اعلان شود


تاخیر در تشکیل کابینه جدید سبب ایجاد بعضی مشکلات در کار های حکومتی شده است.

اعضای سازمان خط نو بخاطر جلوگیری از چنین وضعیت از رییس جمهور احمدزی خواسته اند که هر چه زودتر کابینه جدید را اعلان کند.

ده ها تن از اعضای این سازمان به همین منظور روز چهارشنبه در پل آرتل شهر کابل تجمع کرده بودند:

آنان تاکید داشتند که تاخیر در اعلان کابینه جدید به نفع کشور و مردم افغانستان نمی باشد.

فهیم صدیقی رییس سازمان گفت:

" من امیدوار استم که رییس جمهور و رییس اجرائیه حکومت وحدت ملی بخاطر معرفی کابینه و اعضای کابینه شان در قسمت اصل شایسته سالاری و افراد متخصص و کارا تلاش بکنند."

وی افزود، که در بسیاری از دوایر دولتی کارها به کُندی پیش می رود و این وضعیت مراجعین ادارات دولتی را با مشکل مواجه کرده است.

این در حالیست که حامد کرزی رییس جمهور سابق افغانستان نیز در روزهای اخیر کار اش در مورد سکتگی در امورات برخی از ارگان های دولتی ابراز نگرانی نموده بود.

اشرف غنی احمدزی رییس جمهور جدید افغانستان، بیشتر از 20 روز قبل در مراسم تحلیف اش گفت که کابینه جدید در 45 روز آینده اعلان می شود.

در عین حال اعضای سازمان خط نو گفتند که رییس جمهور باید در انتخاب وزرا تحصیلات، صداقت و وفاداری افراد را به مردم و کشور مد نظر بگیرد.

این در حالیست که مسوولین ریاست جمهوری می گویند، کابینه جدید طبق وعده رییس جمهور در وقت تعین شده اعلان می شود.

فایق واحدی معاون سخنگوی رییس جمهور در این مورد به رادیو آزادی چنین گفت:

"کار روی تشکیل و ایجاد کابینه جدید حکومت وحدت ملی افغانستان جریان دارد، انشاالله تا همان موعد معین که رییس جمهور افغانستان اعلان کرده، این کابینه تشکیل خواهد شد و بیشتر تاکید بخاطر همان معیار هایست که رییس جمهور افغانستان می خواهد در افرادیکه در کابینه بعدی قرار است گماشته شوند، در نظر گرفته شوند و همان معیار ها، معیار های اصل شایسته سالاری است، لیاقت افراد است، تخصص افراد است، توان مدیریتی افراد است."

این در حالیست که برخی از افغان ها می گویند که در گماشتن افراد در کابینه قبلی بجای ضوابط، به روابط بیشتر توجه صورت گرفته است.

آنان تاکید دارند که باید در حکومت جدید روی این مساله با جدیت توجه صورت گیرد.

شماری از کارشناسان افغان نیز بر اهمیت کابینه جدید تاکید کرده و گفته اند که رییس جمهوراحمدزی باید در انتخاب و گماشتن وزرای جدید دقت بیشتر کند.

تمیم اخگر

XS
SM
MD
LG