لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۱۲ ميزان ۱۴۰۳ کابل ۱۰:۵۰

رییس جمهور غنی از نظارت خانه کابل دیدن کرد


محمد اشرف غنی رییس جمهور افغانستان در ادامه تلاش هایش برای بهبود امور در کشور، در یک دیدار غیر منتظره از نظارت خانه کابل دیدن کرد.

هدف این دیدار که بعد از ظهر دیروز صورت گرفت، بررسی وضعیت توقیف شده گان در نظارت خانه کابل بود.

بر اساس اعلامیهء منتشر شده از قصر ریاست جمهوری، آقای غنی ضمن شنیدن مشکلات توقیف شده گان به آنها گفت، دیدار از این نظارت خانه را در روز عاشورا به این دلیل برگزیده است که عاشورا روز یادبود از مظلومین است:

"به این دلیل امروز آمدم که امروز روز عاشورا است، روزی است که از افراد بیگناه و مظلوم یاد می شود. این یک شکلی از دعاست. تاریخ به ما یاد می دهد وقتیکه ظلم و بی عدالتی باشد جامعه برهم می خورد."

آقای غنی ضمن تاکید بر تامین عدالت به این توقیف شده گان گفت، خطاب به زندانیان گفت که اگر بی گناه هستید و محکمه برای تان برائت میدهد، حق اعاده حیثیت دارید و دولت مسئول است که از شما معذرت بخواهدخطاب به زندانیان گفت که اگر بی گناه هستید و محکمه برای تان برائت میدهد، حق اعاده حیثیت دارید و دولت مسئول است که از شما معذرت بخواهددر صورتی که بیگناه باشند و بیگناهی شان ثابت گردد، اعاده حیثیت خواهند شد.

در این دیدار معین ارشد امنیتی و قومندان امنیه کابل نیز حضور داشتند و آقای غنی گفت، قبول کرده نمی تواند که افراد بیگناه در نتیجهء اشتباه پولیس در قید به سر ببرند:

"اسناد باید بر اساس قانون ترتیب شود، چون کشف جرم وظیفه پولیس است. بعد از این جنرال صاحب ها آگاه باشید که هر ادعای که شما می کنید باید در اختیار مردم افغانستان قرار گیرد و اگر ادعای تان غلط ثابت شد شما خود مجازات خواهید شد."

قابل ذکر است که رییس جمهورغنی بعد از آنکه سوگند وفاداری یاد کرد، چندین دیدار غیر مترقبه از بعضی ادارات دولتی داشته است.

کارشناسان این شیوهء رفتار آقای غنی را خیلی موثر دانسته می گویند، این اقدام منتج به ترویج احساس مسوولیت کاری و کار موثرتر در ادارات خواهد شد.

XS
SM
MD
LG