لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۱۲ ميزان ۱۴۰۳ کابل ۰۲:۵۹

رییس جمهور غنی با رهبران ناتو ملاقات خواهد کرد


قرار است محمد اشرف غنی رییس جمهور افغانستان و عبدالله عبدالله ریس اجراییه حکومت وحدت ملی در آغاز سفر در بروکسل با رهبران سازمان ناتو در مورد وضعیت افغانستان صحبت کنند.

بر اساس گزارش اژانس خبری فرانسه، هر دو رهبر افغانستان امروز در بروکسل با ینس ستولتنبرگ، سرمنشی سازمان ناتو می بینند و فردا در جلسه وزرای خارجه کشورهای عضو ناتو اشتراک می کنند.

محمد اشرف غنی، رییس جمهور افغانستان دیروز گفت که با رهبران کشورهای عضو ناتو در مورد آینده افغانستان با اطمینان گفتگو خواهد کرد و اضافه کرد که افغانستان در مورد آینده روابط خود با ناتو و ایالات متحده امریکا شک و تردید ندارد.

فرانس پرس می گوید، رهبران حکومت وحدت ملی در افغانستان، در حالی عازم اروپا شدند که از یک طرف اقتصاد افغانستان با مشکلات جدی روبرو است و از جانب دیگر با خارج شدن نیروهای بین المللی ازین کشور، اخیراً حملات طالبان مسلح در نقاط مختلف افزایش یافته است.

بر اساس گزارش ها، تنها در دو هفته اخیر شهر کابل مورد حد اقل 10 حمله تروریستی قرار گرفت.

قرار است، تعداد زیاد نیروهای بین المللی به رهبری ناتو و ایالات متحده امریکا تا اخیر سال آینده از افغانستان خارج شوند و تعداد محدود آنها برای مشوره و آموزش دهی به نیروهای امنیتی افغانستان درین کشور باقی بمانند.

ینس ستولتنبرگ، منشی عمومی سازمان ناتو امروز در یک نشست خبری در بروکسل گفت:

"ماموریت جدید ناتو در افغانستان در ماه جنوری سال آینده میلادی آغاز می شود. پارلمان افغانستان دو موافقه مهم امنیتی با ناتو و امریکا را تصویب کرد که من ازین اقدام حمایت می کنم زیرا، راه را برای آغاز ماموریت جدید ما در این کشور باز می کند."

کریس چمبرز، یکی از سخنگویان سازمان ناتو به آژانس خبری فرانسه گفته است که افغانستان دیگر جای امن برای تروریستان بین المللی نخواهد بود و نیرو های امنیتی این کشور که تعداد شان به بیشتر از سه صد و پینجاه هزار می رسد، برای تامین امنیت درین کشور آماده هستند.

قرار است محمد اشرف غنی رییس جمهور افغانستان و عبدالله عبدالله رییس اجرائیه حکومت جدید، در کنفرانس بین المللی در لندن که در چند روز آینده برگزار می شود، نیز اشتراک کنند.

کنفرانس لندن که ادامه بحث ها در مورد کمک به افغانستان در توکیو است، برای تجدید تعهدات جهانی مبنی بر بازسازی و تامین ثبات اقتصادی در افغانستان مهم پنداشته می شود.

XS
SM
MD
LG