لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۲۸ حمل ۱۴۰۳ کابل ۱۰:۲۶

تلاش برای رفع مشکلات مخابراتی در مناطق آسیب دیده پنجشیر جریان دارد


وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی افغانستان تایید می کندکه به دلیل برف کوچ های اخیر در ولایت پنجشیر در برخی از مناطق این ولایت خدمات مخابراتی با مشکلات روبرو شده است.

این مساله درپاسخ به اظهارات تازه رییس اجرایی حکومت که تاخیر در رسیدن کمک ها برای آسیب دیده‌گان برف کوچ در مناطق دور دست پنچشیر را ازعلت‌های اصلی وصل نبودن این ساحات به شبکه های مخابراتی عنوان کرد، ابرازشده است.

نصرت الله رحیمی سخنگوی این وزارت روز سه شنبه به رادیو آزادی گفت، تلاشها به هدف رفع این مشکلات به وجود آمدهباجدیت جریان دارد:

" تمام ساحات درپنجشیر تحت پوشش خدمات مخابراتی قرار گرفته اما بنابر مشکلات برف کوچ برخی ساحات و خدمات مخابراتی در آنجا تخریب شده بود در این بخش مام آماده گی داریم اگر زمینه را ارگان های ذیربط برای ما مساعد کند وزارت مخابرات تیم های آماده خود را دارد تا به این مشکلات رسیده گی شود. "

براساس تاره ترین گزارش ها، شمار تلفات برفباری های سنگین اخیر و برف کوچ های ناشی از آن در نقاط مختلف افغانستان به بیش از 300 تن رسیده است.

گزارش ها می رسانند که بیشترین تلفات و خسارات به مردم در ولایت پنجشیر وارد شده است.

با آنکه عبدالله عبدالله رییس اجرایی حکومت کمبود عرضه‌ی خدمات مخابراتی درمناطق آسیب دیده پنجشیر را از عوامل عدم ر سیده گی به نیازمندان دانسته، مردم عام نیز همواره از نبود کیفیت لازم شبکه های مخابراتی شکایت کرده اند.

دو تن از افرادی که اقارب شان در برف کوج های اخیر در ولایت پنجشیر گیرمانده به رادیو آزادی گفتندکه به علت مشکلات مخابراتی نتوانسته اندکه با آنان ارتباط برقرار کنند:

" شبکه های مخابراتی در ولایت پنجشیر دچار مشکل است همین حالا خویشاوندان ما در برف کوچ ها گیر مانده اند اما زنگ ما رخ نمی کند من نمیفهمم که این چگونه سیستم است. "

" خالده استم، فعلاً هموطنان ما 14 تن شان در ولسوالی آبشار گیر مانده اند و دچار مشکل استند ما نمی توانیم از شان آگاهی حاصل کنیم چون مشکلات مخابراتی وجود دارد. "

با آنکه در سیزده سال گذشته چندین شرکت مخابراتی درافغانستان به فعالیت آغاز کرده اند، اما هنوزهم خدمات این شرکت ها قابل قناعت مردم نبوده است.

مسوولین وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی افغانستان می گویندکه تلاش دارند تا مشکلات موجود در این عرصه را تا دو سال آینده مرفوع سازند.

آرزو غیاثی

XS
SM
MD
LG