لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۹ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۵:۵۶

لیلا حیدری، خانم موفق در چندین عرصه


لیلا حیدری مسئول کمپ مادر و رستورانت تاج بیگم توسط شبکه متخصصان افغانستان ( ای پی ان ) جایزه "اسپایر" را به پاس کار ها و کمک هایش به معتادان مواد مخدر و مبارزه برای حقوق زن در افغانستان دریافت نمود.

این شبکه که در بریتانیا، افغانستان و امریکا فعالیت می‌کند سالانه از زنان و مردان پیشتاز افغانستان تقدیر می‌کند.

جاوید نادر، مسئول موسسه باگ در لندن، جایزه خانم حیدری را به نماینده‌گی او پذیرفت. او از خانم حیدری به عنوانی رهبری توانایی دهنده و دگرگون کننده یاد کرد.

لیلا حیدری مادر جوانی که فرزندان معتاد به گفتهء خودش از سن چهار تا بالا تر از چهل سال را در کمپ (اعتماد مادر) که خود مسئول و بنیان گذار آن است تداوی کرده و به زنده‌گی عادی برگردانیده است.

وی در جریان حدود شش سال کارش، بیشترین تمرکز را روی تداوی معتادین، اشتغال برای آنان و آگاهی عامه داشته است. بر علاوه فعالیت های هنری و اجتماعی نیز دارد. وی زمانیکه در کشور ایران مهاجر بود نیز شدیدأ به گفتهء خودش برای مهاجران افغان خدمت می‌کرد و برای اطفال افغان مقیم در آنجا که از درس و آموزش محروم بودند مکتب خودگردان داشت.

انگیزه نجات معتادان زمانی برای لیلا حیدری خلق شد که یکی از برادرانش معتاد شده بود. خانم حیدر خود یکی از قربانیان ازدواج های اجباری در سن کم بوده است. در سن دوازده سالگی عروس شده و در سن سیزده سالگی مادر و در ازدواج دوم هم بخاطر هدف خدمتگذاری به همنوعش شوهرش از وی جدا شد.

برای دانستن بیشتر در مورد فعالیت، تلاش و پیشرفت های این خانم برنامهء این هفتهء زن و زنده گی را بشنوید.

تهیه کننده: عفیفه ساکب

please wait

No media source currently available

0:00 0:12:27 0:00
لینک مستقیم

XS
SM
MD
LG