لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۱۱:۰۰

مقامات پولیس هرات میگویند، وضعیت امنیتی بهبود یافته است


در حالیکه در بیشتر ولایات افغانستان ناامنی یکی بزرگترین چالش ها در برابر دولت و مردم به شمار میرود اما مقامات پولیس در هرات میگویند در جریان یک سال گذشته به دست آوردهای مهم امنیتی دست یافته اند.

جنرال عبدالمجید روزی قوماندان امنیه ولایت هرات میگوید از یک سال به این سو اختطاف ها، ترور و سرقت های مسلحانه در این ولایت کاهش چشمگیری داشته است.

آقای روزی گفت در جریان یک سال گذشته نیروهای مشترک امنیتی توانسته اند نزدیک به سیصد تن را به اتهام جرایم مختلف بازداشت کنند: " در ظرف یازده ماه که به صفت قوماندان امنیه هرات آمده ام، گرچه آمار درست پیش ام نیست ولی به صورت تقریبی بیش از دوصد شصت نفر از مجرمین را در بخش های ترور، اختطاف، دزدی های سازمان یافته، دزدی های مسلحانه و دیگر جرایم ما بیش از دوصد شصت تن را بالفعل گرفتار نمودیم و به چنگ قانون سپردیم و تاجایی که من خبر دارم دو و یاسه نفر هم از این افراد به اعدام محکوم شده اند. "

سال گذشته بیشتر آمار ترورها از سوی افراد مسلح موتر سایکل سوار در این ولایت به ثبت رسیده بود اما قوماندان امنیه ولایت هرات میگوید هماهنگی میان نیروهای مشترک امنیتی و همکاری مردم با کارمندان پولیس وضعیت امنیتی را بهبود بخشیده است:

" سه عامل در کارهای مان مرا کمک کرده است، در آوردن امنیت از واقعات تروریستی اختطاف ها. عامل اول هماهنگی خوب بین تمام نیروهای امنیتی در ولایت هرات، هماهنگی خوب بین ارگانهای کشفی و استخباراتی و از همه مهم تر همکاری مردم ما را در بخش تامین امنیت کمک کرده است. "

ولایت هرات یکی از مناطق نسبتاً امن در افغانستان است. باشنده گان هرات وضعیت امنیتی در این ولایت را قناعت بخش توصیف کرده ابراز امید واری میکنند که این روند تداوم پیدا کند.

داکتر مهدی حدید مسئول کمیسیون امنیتی شورای ولایتی هم از کارکرد نیروهای مشترک امنیتی در تامین امنیت این ولایت ستایش میکند.

آقای حدید گفت تلاش های نیروهای مشترک امنیتی سبب شده است که آمار ترور، اختطاف، سرقت های مسلحانه و دیگر جرایم جنایی در این ولایت کاهش یابد: " از چهار ماه قبل تا به الحال تمام واقعات، واقعات قتل، اختطاف ها بسیار کاهش پیدا کرده است، واقعات اختطاف ها که چهار ماه قبل حدود سیزده مورد بود در ماه قبل دو مورد بوده است و واقعات درگیری های مسلحانه که در ماه های قبل حدود بیست درگیری بود در این ماه سه درگیری بوده است. "

گرچه نیروهای امنیتی از بهبود وضعیت امنیتی در ولایت هرات خوشبین اند ولی موجودیت نسبتاً گسترده طالبان در ولسوالی های شیندند، گلران، کشک کهنه، غوریان، اوبه ادرسکن و پشتون زرغون نگرانی های را متوجه مردم ساخته است.

با این وجود یک مقام ارشد امنیتی در ولایت هرات که افشای نام اش خود داری میکند به رادیو آزادی میگوید که شماری از مافیا که در ولایت هرات و کابل هستند تلاش دارند تا وضعیت امنیتی در این ولایت را برهم زنند.

این مقام امنیتی گفت این گروه ها میخواهند با استفاده از ناامن ساختن ولایت هرات به اهداف خود دست یابند.

شاه پور صابر - هرات

XS
SM
MD
LG