لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۹:۴۲

در اثر ناامنی‌ها، دروازه مکاتب در آقچه بسته شده است‎


مخالفان مسلح دولت افغانستان حملات گسترده را در ساحات شرقی و غربی ولسوالی آقچه جوزجان بر علیه نیرو‌های امنیتی آغاز کرده اند.

بگفته مقامات محلی جوزجان در این درگیری‌ها که از ۳ روز به این طرف ادامه دارد ده‌ها تن از هر دو طرف درگیر کشته و زخمی شده اند.

مردم محل می گویند که در این روزها بازار آقچه به یک میدان جنگ مبدل شده و مردم این شهر را نگران ساخته است.

اسدالله بهرامی یکتن از بزرگان قومی به رادیو آزادی گفت که مردم از ترس به شهر‌های دیگر بیجا شده و دروازه‌های مکاتب نیز به روی شاگردان بسته شده است.
وی به ادامه گفت:

" مردم آقچه سخت نگران اوضاع هستند همین اکنون دروازه‌های مکاتب بسته است و مردم از خانه‌های‌شان بر آمده نمی‌توانند. "

بگفته بهرامی تنها امروز صدای فیر در شهر آقچه شنیده نمی‌شد ولی هر دو طرف درگیر آماده باش جنگ هستند.

در همین حال محمد رضا غفوری سخنگوی والی جوزجان می گوید، عملیات پاکسازی در مناطق ولسوالی‌های پنجگانه آقچه ادامه داشته و نیروهای امنیتی به زودی مخالفان مسلح دولت را عقب خواهند زد.

سخنگوی والی جوزجان هم چنان گفت:
" در نبردیکه از سه روز به این طرف در شهر آقچه جریان دارد ۳۰ تن از مخالفان و ۵ تن از نیروهای امنیتی کشته و زخمی شده اند. "

اما ذبیح الله مجاهد که خود را سخنگوی طالبان معرفی می کند در یک پیام به رسانه‌ها گفته است که در این درگیری‌ها دو واسطه زرهی و یک موتر رینجر نیروهای دولتی را آنها تخریب نموده و ۱۲ تن از نیروهای امنیتی کشته و زخمی گردیده اند.

ولسوالی آقچه یکی از ولسوالی‌های پر نفوذ و صنعتی ولایت جوزجان است که مردم این ولسوالی در بافت و تجارت قالین از شهرت جهانی برخوردار هستند.

اما از سه روز به این طرف نسبت نا امنی‌ها و حملات مخالفان مسلح دولت بالای این شهر، تمام دکان‌های آن بسته شده و تاجران نیز شهر آقچه را ترک کرده به شهر مزار شریف و یا به شبرغان رهسپار گردیدند.

گزارش: محمد عالم رحمانیار

XS
SM
MD
LG