لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۲۵ ثور ۱۴۰۳ کابل ۱۱:۴۷

"حملهء امروز طالبان، انتقام از شکست پی هم‌ آنها می‌باشد"


رئیس اجرائیه حکومت وحدت ملی افغانستان پس از حمله انتحاری و گروهی در پل محمود خان شهر کابل به محل رویداد آمده و ضمن تقبیح این عمل با خانواده‌های قربانیان غم شریکی کرد.

عبدالله عبدالله در محل رویداد به خبرنگاران گفت که این حمله انتقام جویی مخالفان مسلح پس از شکست پی هم‌شان در برابر نیروهای امنیتی افغان می باشد.

وی از مقامات امنیتی و سیاسیون کشور خواست تا باهم بسیج شده و در برابر این گونه جنایات صدا بلند کنند:

" در عملیات بهاری در سراسر افغانستان قوای قهرمان این کشور با شجاعت حملات‌شان را دفع کردند و تلفات زیاد داشتند و امروز با این حادثه انتحاری خواستند که انتقام بگیرند. "

آقای عبدالله این را یک عمل غیر انسانی و کار دشمنان مردم افغانستان خواند.

عبدالله عبدالله در محل رویداد رفت و ضمن تقبیح این عمل با خانواده‌های قربانیان غم شریکی کرد.
عبدالله عبدالله در محل رویداد رفت و ضمن تقبیح این عمل با خانواده‌های قربانیان غم شریکی کرد.

طالبان مسلح صبح امروز یک واسطه نقلیه را در برابر ریاست حفاظت از رجال برجسته در مربوطات حوزه اول شهر کابل در ساحه پل محمودخان انفجار داده اند.

پس از این حمله مهاجمان داخل محوطه این نهاد گردیدند اما پس از درگیری شدید با نیروهای افغان از پا درآمدند.

با آغاز سال ۲۰۱۶ میلادی این پنجمین حمله است که در شهر کابل رخ میدهد، اما شماری از افراد می گویند که پس از حادثه شاه شهید این نیرومند‌ترین رویداد در پایتخت است.

در این حال قوماندان امنیه کابل می گوید که در این حمله بیست و هشت تن کشته و یک صدوهشتاد و دو تن دیگر زخمی شده اند.

عبدالرحمن رحیمی در محل رویداد به خبرنگاران گفت، در میان کشته و زخمی شده گان بیشترشان افراد ملکی به شمول زنان و کودکان می باشند:

" ساعت ۹ بجه یک موتر بمب انتحاری که اینجا انفجار می کند در جوار آن قرارگاه نظامی هم بوده و دیوار آن چپه شده در مجموع یک صد و هشتاد و دو نفرد ما مجروحین داریم و بیست و هشت تن شهید داریم که افراد ملکی، زنان و کودکان در میان زخمی و کشته شدگان شامل اند. "

اما وزارت صحت عامه افغانستان با نشر خبرنامه گفته است که تنها کابل امبولانس از محل رویداد سه صد و بیست و هشت زخمی را به شفاخانه‌ها انتقال داده اند.

شدت این انفجار اکثر باشندگان شهر کابل را وحشت زده ساخته است، دو تن از آنان در صحبت با رادیو آزادی در مورد گفتند:

" اسم من پاینده محمد است، زمانیکه انفجار شد ما در هوتل نشسته بودیم و یکبارگی صدای آنرا شنیدیم و بعد از آن به خود نفهمیدیم و از چوکی افتادیم، زمانیکه به حال آمدم دیدم که پایم زخمی شده است. "

عبدالرحمن رحیمی قوماندان امنیه کابل گفت، در میان کشته و زخمی شده گان بیشترشان افراد ملکی به شمول زنان و کودکان می باشند.
عبدالرحمن رحیمی قوماندان امنیه کابل گفت، در میان کشته و زخمی شده گان بیشترشان افراد ملکی به شمول زنان و کودکان می باشند.

" چای میخوردیم که این رویداد رخ داد یک صدا آمد و دیگر به خود نفهمیدیم یک خاکباد طولانی شد، افراد زیادی در این جا میدویدند، آنقدر به محل رویداد نزدیک نبودیم که افراد کشته و زخمی شده را میدیدیم. "

با آنکه ارقام درست قربانیان این رویداد تا کنون بدست نیامده است اما مقامات امنیتی می گویند که بررسی‌های آنان در این زمینه ادامه دارد.

شهر کابل دارای چهار دروازه ورودی بوده و پوسته‌های امنیتی در تمام چهاراهی‌ها عبور و مرور وسایط نقلیه را کنترول می کند.

اما اینکه چگونه یک واسطه نقلیه مملو از مواد منفجره به قلب این شهر میرسد، سوالی است که همه را نگران ساخته است.

قوماندان امنیه کابل در پاسخ به این پرسش می گوید، مسئولان که در این زمینه سهل انگاری و غفلت کرده باشند حتماً مجازات خواهند شد.

گزارش از تمیم اخگر

XS
SM
MD
LG