لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
شنبه ۱ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۸:۱۸

ادارۀ "اف، بی، آی" امریکا در مورد همسر عمر متین تحقیق می‌کند


پولیس فدرال امریکا از همسر عمر متین مسئول حملۀ اخیر بر نایت کلب در فلوریدا تحقیقات می‌کند.

همسر عمر متین گفته‌است که تلاش کرده تا از ارتکاب جرم و جنایت او را مانع شود.

نور متین سی ساله به پولیس فدرال امریکا گفته‌است که یک بار عمر متین را در موتر خود به محل حادثه رسانیده بود و هنگامیکه او اسلحه و مهمات می‌خرید وی را همراهی کرده‌است.

او به تحقیق کنندگان گفته‌است، اگر چه از حمله بر این نایت کلب همجنسگرایان معلومات نداشت، ولی حس کرده بود که شاید شوهر او فکر کدام عمل زشتی در سر داشته باشد.

تلویزیون ‌"ای، بی، ‌سی نیوز" از قول منابع گفته‌است که پولیس امریکا در بارۀ گشودن دوسیۀ جنایی برای نور متین غور می‌کند چون او باید در بارۀ اقدامات مشکوک شوهر خود به پولیس اطلاع می‌داد.

ولی کدام تصمیم نهایی هنوز در این باره اتخاذ نشده‌است.

نور متین همسر دوم عمر متین است و یک فرزند از او دارد. یکی از داکتران شفاخانۀ که زخمیان این حادثۀ تیر اندازی به آنجا منتقل شده بودند به خبرنگاران گفت که ۲۷ تن از زخمیان پس از علاج خارج شدند و وضعیت ۲۷ تن دیگر بسیار وخیم است.

عمر متین در برابر داد و فریاد زخمی‌ها می خندید
عمر متین در برابر داد و فریاد زخمی‌ها می خندید

یکی از زخمیان به نام نورمان کاسیانو به خبرنگار "ان، بی،‌ سی" گفت که عمر متین در برابر داد و فریاد زخمی‌ها می‌خندید و بیشتر فیر می‌کرد.

عمر کاسیانو که ۲۶ سال دارد گفت:

"هنگامیکه صدای دو فیر اول را شنیدم فهمیدم که صدای موزیک نیست، روی زمین خزیدم و خود را به نزدیکترین تشناب رسانیدم. حدود سی نفر دیگر هم در آنجا بودند. همه عقب دیوار تشناب پنهان بودیم اما صدای شلیک آهسته آهسته نزدیکتر می‌شد و همه به دعا و گریه آغاز کردند."

او گفته است هنوز هم باور نمی‌کند که چگونه از این کشتار جان به سلامت برده‌است.

نورمان کاسیانو می‌افزاید که عمر متین شاید گمان کرد که پس از دو فیر من هم کشته شدم و از بالای من رد شد.

عمر متین، امریکایی افغان الاصل در حملۀ روز یکشنبه ۴۹ تن را کشت و بیش از ۵۰ نفر دیگر را زخمی ساخت و این حادثه مرگبار ترین کشتار جمعی در تاریخ امریکا محسوب می‌شود.

عمر متین در تیر اندازی متقابل پولیس کشته شد.

XS
SM
MD
LG