لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۲۹ حوت ۱۴۰۲ کابل ۰۳:۱۸

رونالدو شنبه شب بازیکن ریکارد شکن اما بد چانس بود


کرستیانو رونالدو شاید بدچانس ترین بازیکن در رویارویی شنبه شب بین تیم‎های پرتگال و اتریش بود.

این ستارۀ پرتگالی ریال مادرید که با ۵۵ گول ملی بیشتر از هر بازیکن دیگر برای پرتگال گول زنی کرده در برابر اتریش حتی فرصت گولزنی از نقطۀ پینالتی را هم از دست داد.

در دقیقۀ ۹۷ پس از آنکه ماریتن هینتیریگر مدافع اتریشی در داخل خط جزا مرتکب خطا شد داور به وی کارت زرد نشان داد و پینالتی اعلام کرد.

این لحظۀ‌ بود که همۀ هواداران پرتگال فکر می‌کردند نخستین گول بازی نصیب آن‌ها شده‌است، مخصوصاً زمانی که رونالدو پشت توپ ایستاد.

لحظۀ نگذشته بود که این امیدواری به یأس مبدل شد. رونالدو که بهترین گولزن در تیم پرتگال است توپ را به پایۀ گول زد و بازی ۰-۰ ادامه یافت.

رونالدو توپ را به پایۀ گول زد.
رونالدو توپ را به پایۀ گول زد.

در جریان بازی رونالدو با ضربۀ سر توپ را وارد گول کرد و هواداران پرتگال از خوشی فریاد کشیدند و به پا برخاستند. اما این خوشی آن‌ها نیز خیلی دوام نکرد زیرا کمک داور بیرق دست داشته‌اش را به رسم اعلام آفساید بلند برد و داور هم آفساید اعلام کرد.

رونالدو در مجموع ۱۰ فرصت خوب گولزنی را در ۹۰ دقیقۀ بازی از دست داد و اگر از ۳۰ درصد فرصت‌ها هم استفاده می‌کرد هتریکش درین بازی مهم تکمیل شده بود.

با این هم در برابر اتریش رونالدو بازیکن ریکارد شکن بود. او شنبه شب برای یکصد و بیست و هشتمین بار تیم ملی پرتگال را از سر تا پایان بازی همراهی کرد و ریکارد قبلی را که ۱۲۷ بازی متعلق به لویس فیگو بود شکست.

رونالدو با ضربۀ سر توپ را وارد گول کرد.
رونالدو با ضربۀ سر توپ را وارد گول کرد.

اگر رونالدو گول می‌زد به یک ریکارد دیگر هم دست می‌یافت، نخستین فوتبالری که در چهار دور جام ملت‌های اروپا گولزنی کرده. برای رسیدن به این ریکارد رونالدو هنوز هم فرصت دارد.

حتی اگر تیم پرتگال به دور شانزده تیم راه هم نیابد بازی دور گروهی این تیم در برابر هنگری که چهارشنبه برگزار می‌شود فرصت خوبیست تا رونالدو یک ریکارد دیگر دنیای فوتبال را هم به نام خود ثبت کند.

اما این برندۀ دو مرتبه‌یی توپ طلایی (۲۰۱۳-۲۰۱۴) باید آنچه را که شنبه شب گذشت از یاد ببرد، از فرصت‌های گولزنی استفادۀ اعظمی کند، و مهمتر از همه بازهم بدچانس نباشد.

XS
SM
MD
LG