لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۶:۲۲

آیسا کمپاین بین‎المللی "سرمایه گذاری در افغانستان" را آغاز کرد


آیسا یا اداره حمایت از سرمایه گذاری افغانستان کمپاین بین‎المللی "سرمایه گذاری در افغانستان" را رسماً آغاز کرد.

مسئولین این اداره روز دوشنبه حین افتتاح این کمپاین گفتند که هدف آن معرفی افغانستان به مثابه مکان مناسب برای سرمایه گذاری در منطقه و جهان است.

قربان حقجو رئیس این اداره با تأکید بر اینکه با راه اندازی این برنامه چهره جدیدی از افغانستان به جهان معرفی شده و سبب توسعه سرمایه گذاری و رونق بیشتر کسب و کار در کشور خواهد شد، گفت این کمپاین برای جلب توجه سرمایه گذاران خارجی در افغانستان راه اندازی شده‌است.

حقجو: با راه اندازی این برنامه چهره جدیدی از افغانستان به جهان معرفی خواهد شد.
حقجو: با راه اندازی این برنامه چهره جدیدی از افغانستان به جهان معرفی خواهد شد.

وی اهداف این کمپاین را چنین بیان کرد:

"هدف اول سهم دهی استراتیژی تمام نهاد های سکتوری در رابطه به سرمایه گذاری است، دوم جلب و جذب سرمایه گذاری‎های مستقیم خارجی، سوم توسعه و تشویق سرمایه گذاری‎های داخلی، چهارم طرح پالیسی‎های قابل تطبیق برای سرمایه گذاری و بهبود سرمایه گذاری، پنجم تغییر روش و عملکرد تشویق سرمایه گذاری از روی کرد تشویقی به تسهیل سرمایه گذاری، ششم معرفی افغانستان منحیث مقصد باالقوه برای سرمایه گذاری در منطقه و جهان."

آقای حقجو گفت که کمپاین بین‎المللی "سرمایه گذاری در افغانستان" از طریق تحقیق جامع در مورد سرمایه گذاری، ایجاد برد تخنیکی در چوکات حکومت، اصلاح فضای سرمایه گذاری و تبلیغ تطبیق می‎شود.

وی گفت که این کمپاین سکتورهای زراعت، تولید، انرژی، معادن و ساختمان را در کشور تحت پوشش قرار می‎دهد.

فرهاد دریا هنرمند مشهور کشور که منحیث سفیر افتخاری کمپاین بین‎المللی "سرمایه گذاری در افغانستان" معرفی شده تعهد نمود که در زمینه با اداره آیسا همکار خواهد بود.

فرهاد دریا: با اداره آیسا در این زمینه همکاری خواهم کرد.
فرهاد دریا: با اداره آیسا در این زمینه همکاری خواهم کرد.

مسئولین آیسا یا اداره حمایت از سرمایه گذاری افغانستان می‎گوید که میزان رشد اقتصادی این کشور از سال ۲۰۱۳ میلادی به بعد بطی شده و به گفته آنان نیاز است تا تلاش‎های جدی در خصوص رشد اقتصاد کشور انجام شود.

این اداره حدود دو ماه قبل مرکزی را نیز زیر نام "ابتکار در کسب و کار" به هدف رشد تجارت و سرمایه گذاری در افغانستان ایجاد کرد.

در این‎حال عبدالله عبدالله، رئیس اجرائیه کشور تأکید دارد که حکومت وحدت ملی از سرمایه گذاران داخلی و خارجی حمایت می‎کند.

عبدالله: حکومت وحدت ملی از سرمایه گذاران داخلی و خارجی حمایت می‌کند.
عبدالله: حکومت وحدت ملی از سرمایه گذاران داخلی و خارجی حمایت می‌کند.

وی که در نشست افتتاح کمپاین بین‎المللی "سرمایه گذاری در افغانستان" حضور داشت گفت:

"امروز این قدم که برداشته شده یک قدم بزرگ است در صورت که قدم‎های عملی در قبال داشته باشد من از حمایت حکومت وحدت ملی از سرمایه گذاری از تولیدات داخل و از صنعت یک بار دیگر اطمینان می‎دهم."

از سوی هم خانجان الکوزی معاون اتاق تجارت و صنایع افغانستان گفت که توجه به تولیدات داخلی می‎تواند روی بهبود وضعیت کشور تأثیر مثبت بگذارد.

وی ابراز امیدواری کرد که تلاش‎ها برای رشد سرمایه گذاری و سکتور خصوصی کشور در حد شعار باقی نمانده بلکه در زمینه گام‎های عملی برداشته شود.

گزارش: آرزو غیاثی

XS
SM
MD
LG