لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۵:۴۴

سرخط: اقدام مهم برای تغییر وضعیت جاری در افغانستان


تایید شدن کاندیدان وزارت دفاع و ریاست عمومی امنیت ملی از سوی ولسی جرگه و اظهارات تازه مقامات پاکستانی در مورد ساخت تأسیسات در تورخم از مهمترین عناوین روزنامه‌های چاپ امروز کابل است.

سرخط

پایان دادن به سرپرستی، اقدام مهم برای تغییر وضعیت جاری در افغانستان، روزنامه سرخط سرمقاله‌اش را زیر همین عنوان نوشته است.

سرمقاله نویس گفته است که از ایجاد حکومت وحدت ملی تا حالا وزارت دفاع از سوی سرپرست اداره می‌شد اما روز گذشته ولسی جرگه با اکثریت آرا به کاندید این وزارت را رای اعتماد داد.

سرمقاله نویس می‌گوید که با انتخاب رئیس عمومی امنیت ملی فعالیت‌های استخباراتی تقویت شده و سرعت ماشین جنگی وزارت دفاع نیز بیشتر خواهد شد.

به باور سرمقاله نویس با پایان دادن به فرهنگ سرپرستی در ادارات امنیتی وضعیت امنیتی در کشور نیز بهبود خواهد یافت.

آرمان ملی

روزنامه آرمان ملی نیز سرمقاله‌اش را در همین باره نوشته و گفته است که وزیر دفاع و رئیس عمومی امنیت ملی مسئولیت‌های مهمی دارند.

سرمقاله نویس گفته است که در روز رای دهی به کاندیدان وزارت دفاع و ریاست عمومی امنیت ملی در شهر کابل و ولایت بدخشان حملات خونین صورت گرفت و این نشان دهنده آن است که این دو مقام کارهای زیادی در پیشرو دارند.

سرمقاله نویس نوشته است که مردم خواست‌های زیادی از مقامات امنیتی دارند که عمده آن تأمین امنیت و مصئونیت مسافران در شاهراه‌ها می‌باشد.

انیس

روزنامه دولتی انیس سرمقاله‌اش را به ساخت تأسیسات از سوی پاکستان در امتداد خط دیورند اختصاص داده و گفته است که ادامه این کار اعلان جنگ بوده و به ضرر هر دو کشور است.

در سرمقاله به نقل از سرتاج عزیز مشاور روابط بین‌الملل صدراعظم پاکستان گفته شده که کار ساخت تأسیسات نظامی در تورخم ادامه خواهد یافت و برای این کار به گفته وی مشوره کدام کشور مهم نیست.

سرنوشت

روزنامه سرنوشت در سرمقاله‌اش نوشته که تأسیسات در امتداد خط دیورند بر اساس توافق افغانستان و پاکستان ساخته می‌شود و به نوشته سرمقاله نویس این کار نتایج مرگباری در قبال خواهد داشت.

در سرمقاله به نقل از سخنگوی وزارت خارجه افغانستان گفته شده که کابل و اسلام آباد قرار داد موسوم به (ایس،او،پی) را امضا کرده و این تأسیسات نیز بر بنیاد همین قرارداد ساخته می‌شود.

سرمقاله نویس گفته است که رهبران حکومت وحدت ملی باید بدانند که در این عصر معاملات پنهانی خطرناک بوده و عواقب ناگوار در پی خواهد داشت.

نسیم شفق

XS
SM
MD
LG