لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۴ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۳:۱۸

زاخیلوال به عمران خان: مهاجرین افغان قربانی روابط سیاسی نشوند


سفیر افغانستان در اسلام آباد حضرت عمر زاخیلوال می‌گوید که رفتار پولیس پاکستان با مهاجرین افغان در خیبر پشتونخواه خارج از حدود می‌باشد و او از رهبر حزب تحریک انصاف پاکستان عمران خان خواسته است که مهاجرین نباید قربانی نشیب و فراز های روابط سیاسی شوند و نباید بدون کدام جرم به شکل دسته جمعی بازداشت گردند.

آقای زاخیلوال در یک زمانی موضوع مشکل مهاجرین افغان را بلند می‌کند که در عملیات پولیس پاکستان علیه مهاجرین افغان در خیبر پشتونخواه بیش از دو هزار افغان بازداشت شده اند.

رسانه های پاکستانی روز سه شنبه از قول مقامات پولیس خبر دادند که آنعده افغانهای که پولیس پاکستان آنها را افراد راجستر ناشده می‌داند در شهر پشاور و اطراف آن دستگیر شده اند.

پولیس این ایالت اظهار می‌دارد که عملیات علیه مهاجرین افغان هنوز ادامه دارد.

به گفته پولیس پاکستان ۹۵۰ مهاجر از کمپ‌ها، ۳۵۰ نفر در شهر پشاور و ۷۰۰ تن دیگر در قریه های اطراف پشاور دستگیر شده اند.

در عملیات پولیس پاکستان علیه مهاجرین افغان در خیبر پشتونخواه بیش از دو هزار افغان بازداشت شده اند.
در عملیات پولیس پاکستان علیه مهاجرین افغان در خیبر پشتونخواه بیش از دو هزار افغان بازداشت شده اند.

به گفته آنها علاوه بر این ۴۰۰ مهاجر دیگر افغان تا حال به زور رد مرز شده اند.

روزنامه پاکستان تودی از قول سخنگوی ایالتی خیبر پشتونخواه مشتاق غنی نوشته است که می‌گوید ایالت وی دیگر بار مصارف مهاجرین افغان را برداشته نمی‌تواند.

مشاق غنی افزوده است که اگر حکومت مرکزی پاکستان می‌خواهد مهلت بود و باش مهاجرین افغان را تمدید کند باید برای آنها در جا های دیگر مانند پنجاب کمپ‌ها بسازد.

این سخنان تُند مقامات ایالاتی خیبر پشتونخواه در یک زمانی نشر می‌شود که هفته گذشته کمیشنر عالی سازمان ملل متحد در امور مهاجرین به پاکستان رفته و با مقامات حکومت مرکزی و خیبر پشتونخواه ملاقات کرده و از آنها خواست که در برابر مهاجرین افغان از تحمل کار بگیرند.

سفیر افغانستان در اسلام آباد حضرت عمر زاخیلوال روز سه شنبه با رهبر حزب تحریک انصاف پاکستان عمران خان که حزبش در خیبر پشتونخواه حاکم می‌باشد در این مورد صحبت کرده است.

او از عمران خان خواسته است که به حیث رهبر تحریک انصاف به حکومت خود در خیبر پشتونخواه دستور بدهد که با مهاجرین افغان روش انسانی و اسلامی داشته باشد و با آنها محترمانه برخورد کند.

به گفته سفارت افغانستان در اسلام آباد عمران خان وعده کرده است که با وزیر اعلی و رئیس پولیس پشتونخواه صحبت خواهد کرد و به آنها خواهد گفت که در برابر افغان‌ها رفتار خوب داشته باشند.

قبل از این وزیر امور خارجی ایالت بلوچستان سرفراز بوگتی گفته بود که اگر افغانها به سنگینی خاک پاکستان را ترک نکنند، آنها را به زور از اینجا می‌رانند.

چند روز پیش سرتاج عزیر مشاور امور خارجی صدراعظم پاکستان گفته بود که کمپ‌های مهاجرین افغان در این کشور لانه های تروریستی می‌باشند.

XS
SM
MD
LG