لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
شنبه ۱ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۷:۰۸

عزیز: اعمال فشارهای زیاد بر گروه های افراطی نتایج معکوس می‌دهد


مشاور روابط خارجی صدراعظم پاکستان هُشدار داد که اعمال فشارهای بیشتر بر گروه های افراطی در این کشور امکان دارد، حملات تروریستی را افزایش دهند.

سرتاج عزیز که دیروز جمعه در یک نشست خبری صحبت می‌کرد، گفت: در مبارزه با تروریزم باید جدی بود، اما آن را تاحد توان و منظم به پیش برد:

"واضح است که در صورتی شدت عملیات خطر معکوس است. زیرا در پاکستان تنها گروه طالبان نیست که با آنها مبارزه کرد. آنچه را که شما عملیات استخباراتی می‌نامید، باید بر شبکه های زیاد در داخل پاکستان، در کراچی، پشاور، لاهور، ملتان و همه این شهر ها، انجام داد. زیرا جنگجویان مسلح که در نتیجۀ عملیات نظامی از مناطق قبایلی وزیرستان فرار کرده، در این شهر ها پناه برده اند. ما باید برای کنترول عواقب معکوس این عملیات حرکت جدی، اما به حد توان خود انجام دهیم و این عملیات باید بطور منظم به پیش برده شود."

مشاور روابط خارجی صدراعظم نواز شریف در ادامه صحبت خود در این نشست خبر انتقاد های را بر کشورش رد کرده که گویا اسلام آباد برای منع فعالیت شبکه حقانی تلاش های کافی به خرج نداده و پاکستان شماری از رهبران طالبان افغان را تاهنوز در آنجا جا داده است.

عزیز: پاکستان در سه سال اخیر در مبارزه با تروریرم دستآورد های قابل ملاحظه دارد.
عزیز: پاکستان در سه سال اخیر در مبارزه با تروریرم دستآورد های قابل ملاحظه دارد.

سرتاج عزیز افزود، در دیدار با هیئتی کانگرس امریکا به رهبری سناتور جان مک‌کین از مبارزه حکومت پاکستان بر علیه گروه های تروریستی دفاع خواهد کرد.

این هیئت امریکایی امروز شنبه و فردا یکشنبه از پاکستان دیدن می‌کند.

مشاور روابط خارجی صدارعظم پاکستان در اشاره به عملیات نظامی در مناطق وزیرستان شمالی تأکید کرد که کشورش در سه سال اخیر در مبارزه با تروریرم دستآورد های قابل ملاحظه دارد.

سرتاج عزیز افزود:

"به فکر من دستآورد های سه سال اخیر کاملاً قابل ملاحظه اند. ما عملیات نظامی را بدون اینکه بین طالبان خوب و بد تفکیک قایل شویم، به پیش می‌بریم. اما اینکه چگونه می‌توان به پیش رفت، به چه ترتیب و تا چه حد باید به پیش رویم، خطرهای فرا راه ما موجود اند. اکنون ما به مرحلۀ رسیده ایم تا برخی این نگرانی ها را باید حل کرد. تنها چیزی خیلی مهم در این مرحله، زمان است."

اردوی پاکستان در مناطق وزیرستان شمالی عملیات نظامی بر علیه طالبان پاکستانی را به پیش می‌برد.

این در حالیست که ملا اختر محمد منصور رهبر طالبان در ماه گذشته در نتیجۀ حمله طیاره بی پیلوت امریکایی در ایالت بلوچستان پاکستان کشته شد.

ملا منصور در نتیجۀ حمله طیاره بی پیلوت امریکایی در ایالت بلوچستان پاکستان کشته شد.
ملا منصور در نتیجۀ حمله طیاره بی پیلوت امریکایی در ایالت بلوچستان پاکستان کشته شد.

این رویداد یک بار دیگر توجه جهانیان را به این مسئله جلب نمود که رهبران طالبان افغان در پاکستان محل امن دارند و از آن کشور بر مردم و حکومت افغانستان و همچنان نیروهای بین المللی مستقر در این کشور حملات مرگباری را، به راه می‌اندازند.

XS
SM
MD
LG