لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۴ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۲:۳۰

شاروالی کابل: نبود ظرفیت سبب کندی در کارها شده است


شاروالی کابل می‌گوید: با آنکه بودجه کافی در دست دارد اما به دلیل نبود ظرفیت کاری نمی‌تواند کار های زیادی را انجام دهد.

شاروالی کابل اعتراف می‌کند که به دلیل نبود ظرفیت در این اداره کارها غیر معیاری انجام شده و در این اواخر این مشکل باعث کندی در کار شاروالی شده‌است.

عبدالله حبیب زی سرپرست شاروالی کابل می‌گوید که در سال جاری نیز بودجه زیادی این اداره به دلیل نبود کادرها و عملی نشدن پروژه‌ها ضایع می‌شود.

وی گفت:

"قابل نیستیم که این جاده‌ها را ما طرح و دیزاین کنیم با وجود که ما بودیجه های کافی داریم مشکل ما کمبود ظرفیت است ما نیاز داریم که ظرفیت را هر چه عاجل بلند ببریم با مجردیکه یک ظرفیت ایجاد می‌شود یک پروژه نو آغاز می‌شود."

آقای حبیب زی این موضوع را روز سه شنبه در نشست که به منظور امضای تفاهمنامه به هدف بهبود خدمات شهری در کابل با موسسۀ دیموکراسی انترنشنل برگزار شده بود، مطرح کرد.

شاروالی کابل درآغاز هفته جاری تعهد کرد که در کنار بوجود آوردن ظرفیت ها، از غصب زمین و اعمار ساختمان‌های خود سر نیز در شهر جلوگیری خواهد کرد.

این در حالیست که شماری از مناطق نزدیک به شهر کابل از خدمات اساسی شهری بی بهره بوده و برخی مردم از چند سال به اینسو بالای فعالیت‌های این اداره انتقادهای سختی دارند.

از سوی هم برخی از کارشناسان سرک سازی می‌گویند که در چند سال گذشته شاروالی کابل را نبود ظرفیت‌ها نه بلکه نبود تعهد به کار و موجودیت فساد، با سوال روبرو ساخته است.

مطیع الله خروتی یکی از این کارشناسان به این باوراست که در کنار بلند بردن ظرفیت‌ها باید از فساد ضیاع وقت و کار شکنی نیز در شاروالی کابل جلوگیری شود.

وی گفت:

"طی چهارده – پانزده سال گذشته بزرگترین فساد در شاروالی کابل بود، این اداره ظرفیت و انجنیر همه چیز را داشت رهبری شاروالی کابل در دست یک تعداد افراد فساد پیشه بود بناءً کار به بگونه درست تطبیق نمی‌شد و نتیجه پروژه ناکام می‌شد، اگر کار به اهل آن سپرده شود و رهبری خود را از فساد نگهدارد به اطمینان گفته می‌توانم که ظرفیت‌های قوی نه تنها در شاروالی کابل بلکه در سطح حکومت خود داریم."

به اساس ارقام موجود، حدود هفت میلیون تن در کابل زیست دارند و به باور برخی‌ها، افزایش روز افزون نفوس نیز بشکل مانع ارایۀ خدمات بهتر از سوی شاروالی کابل شده‌است.

اما شاروالی کابل می‌گوید که با استخدام افراد مسلکی و توانا، پروژه‌های مهم یکی پی دیگر عملی شده و در وضعیت شهر کابل بهبود قابل ملاحظه به میان خواهد آمد.

گزارش: آرزو غیاثی

XS
SM
MD
LG