لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۲۸ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۷:۴۷

رحیمی: تغییر چهره‌ها سبب تأمین امنیت در هرات نمی‌شود


محمد آصف رحیمی والی هرات
محمد آصف رحیمی والی هرات

والی هرات در جریان معرفی قوماندان امنیه جدید هرات گفت که تغییر چهره‌ها نمی‌تواند امنیت در این ولایت را تأمین کند.

محمد آصف رحیمی والی هرات می‌گوید: تا زمانیکه تغییرات مثبت در نظام افغانستان رونما نشود این مشکلات وجود خواهد داشت.

از سوی هم مل پاسوال محمد ایوب انصاری قوماندان جدید امنیه هرات تعهد کرد که برنامه‌های جدی را بخاطر جلوگیری از اختطاف، ترور، فساد اداری و مبارزه علیه مواد مخدر روی دست می‌گیرد.

محمد ایوب انصاری قوماندان جدید امنیه هرات وعده سپرد که برای جلوگیری از واقعات مختلف جنایی از جمله ترور و اختطاف در این ولایت به صورت جدی مبارزه می‌کند.

وی گفت:

"من به شما وعده می‌سپارم که به عنوان خادم مردم شریف هرات به اساس تنفیذ قانون از بین بردن واقعات ترور، اختطاف، کشت و قاچاق مواد مخدر مبارزه خواهم کرد و همچنان در مبارزه با فساد اداری و اخلاقی و جرایم سازمان یافته از هیچ نوع سعی و تلاش دریغ نخواهم کرد."

ولایت هرات یکی از ولایات امن در افغانستان به شمار میرود اما موجودیت اختطاف‌ها و ترورهای نسبتاً سازمان یافته آسایش زندگی مردم را برهم زده‌است.

محمد آصف رحیمی والی هرات می‌گوید: تروریستان ملی و بین‌المللی برای مختل ساختن اوضاع امنیتی هرات دست بالای ندارند.

او می‌پذیرد که شماری از گروه‌های مسلح غیر مسئول در بعضی از ولسوالی‌های این ولایت هرازگاهی دست به ناامنی می‌زنند اما تأکید دارد که هرات نسبت به دیگر ولایات افغانستان از امنیت بهتر برخوردار است.

وی افزود:

"در ولایت هرات خطرات جدی از ناحیه تروریستان ملی و بین‌المللی طالبان، داعش و سایر نهادهای که امروزه به جنگ مسلحانه در افغانستان دوام داده‌اند و به کشتار مردم افغانستان دست می‌زنند برای امنیت مردم هرات وجود ندارد. خطرات وجود دارد در بعضی از ولسوالی‌ها با تهدیدات بلند اما به صورت عموم این تهدیدات، تهدید ضعیف تری است نسبت به سایر ولایات افغانستان."

از سوی هم جنرال محی الدین غوری قوماندان قول اردوی ۲۰۷ ظفر در غرب افغانستان از قوماندان جدید امنیه خواست تا مبارزه جدی را علیه فساداداری در صفوف پولیس آغاز کند.

وی گفت:

"من به قوماندان صاحب می‌گویم که اولین کارتان مبارزه علیه فساد باشد، شب بگرد روز بگرد در پهلوی تو قرار داریم، مفسدین را شناسایی کن و به سارنوالی معرفی کن و اگر استراحت کردی وطندار عزیز، مردم هرات بیدار هستند من و تو را می‌بینند."

با همۀ اینها محمد آصف رحیمی والی هرات می‌گوید که تنها تغییر چهره ها نمی‌تواند در آوردن امنیت و مبارزه با دیگر مشکلات امنیتی موثر باشد. آقای رحیمی گفت: این موضوع زمانی میسر خواهد شد که تغییرات اساسی در نظام افغانستان ایجاد گردد.

وی گفت:

"ما در ولایت هرات تنها با تغییر چهره‌ها نمی‌توانیم آنچه تقاضای مردم هرات است او را پوره کنیم. هر قدر یک فرد با استعداد باشد او یک فرد است او نمی‌تواند به تمام قضایا رسیدگی کند بلکه ما سر سیستم سازی و نظام سازی توجه بیشتر کنیم."

مل پاسوال عبدالمجید روزی قوماندان امنیه هرات در آخرین روزهای کاری اش در هرات گفت که مخالفان مسلح دولت برنامه بزرگی را برای ناامن ساختن هرات روی دست گرفته اند.

محمد ایوب انصاری قبل از این به حیث قوماندان امنیه ولایت لوگر ایفای وظیفه کرده‌است. آقای انصاری زمانی به حیث قوماندان امنیه هرات معرفی شد که جنرال عبدالمجید روزی قوماندان اسبق امنیه هرات از سوی رئیس جمهور افغانستان به تقاعد سوق داده شد.

اما معلوم شود که آقای انصاری تا چه حد می‌تواند در تأمین امنیت و جلوگیری از اختطاف‌ها و ترورها در ولایت هرات موثر واقع شود.

گزارش: شاه پورصابر، هرات

XS
SM
MD
LG