لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۳۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۷:۲۳

عملیات تصفیوی نیروهای افغان در ولسوالی دشت ارچی آغاز شده‌است


مسئولان قوماندانی امنیه ولایت کندز از راه اندازی عملیات تصفیوی نیروهای دولتی در ولسوالی دشت ارچی این ولایت خبر می‌دهند.

به گفته مسئولان این قوماندانی، عملیات شب گذشته راه اندازی شده که در نتیجه آن به طالبان مسلح تلفات سنگین وارد گردیده‌است.

جنرال محمد قسیم جنگل باغ قوماندان امنیه کندز می‌گوید که در این عملیات ۲۵ تن از طالبان مسلح کشته شده‌اند.

آقای جنگل باغ در ادامه گفت:

جنگل باغ: در این عملیات ۲۵ تن از طالبان مسلح کشته شده‌اند.
جنگل باغ: در این عملیات ۲۵ تن از طالبان مسلح کشته شده‌اند.

"حوالی ساعت دو بجه شب گذشته این عملیات از سوی نیروهای مشترک افغان در ولسوالی دشت ارچی بر ضد طالبان مسلح راه اندازی شد که در نتیجه آن ۲۵ تن از طالبان مسلح کشته و شماری زیاد شان زخمی شدند و هم‌چنان در این عملیات قریه‌جات مکتب و کلینک نیز از وجود طالبان مسلح پاکسازی شده و عملیات هنوز هم دوام دارد."

قوماندان امنیه گفت که در این عملیات تا اکنون دو قریه به ‌نام‌های کلینک و مکتب نیز از حضور طالبان پاکسازی گردیده و عملیات به بسیار خوبی به پیش می‌رود.

با این همه مسئولان محلی ولسوالی دشت ارچی می‌گویند که در حالی این عملیات نظامی بر ضد طالبان مسلح در این ولسوالی راه اندازی می‌شود که به ‌جز مرکز ولسوالی هم اکنون ۹۵ درصد مناطق این ولسوالی در تسلط طالبان قرار دارد.

نصرالدین سعدی ولسوال دشت ارچی در صحبت با رادیو آزادی گفت که در این عملیات طالبان مسلح تلفات سنگین را متقبل شده‌اند.

آقای سعدی در این خصوص چنین گفت:

"شب نیروهای کماندو عملیات تصفیوی را در این ولسوالی راه اندازی کرده‌اند و منطقه‌ای قرلق که به دست طالبان مسلح سقوط کرده بود در آن‌جا نیز کماندو پایین شده‌اند وعملیات جریان دارد و در جریان این دو روز در حدود ۴۰ تنِ از طالبان مسلح کشته و زخمی شده‌اند و در حال حاضر ۹۵ درصد ساحات این ولسوالی در کنترول طالبان مسلح قرار دارد."

موصوف می‌گوید که در این عملیات به افراد ملکی کدام آسیب نرسیده‌است.

ولسوالی دشت ارچی به طرف شمال مرکز کندز قرار دارد و این ولسوالی با ولسوالی‌های خان آباد و امام صاحب کندز و لسوالی‌های بهارک و خواجه غار تخار نیز سرحد مشترک دارد و ولسوالی دشت ارچی یکی از مراکز مهم و استراتیژیک طالبان مسلح شمرده می‌شود.

قبل از این ذبیح الله مجاهد که خود را سخنگوی گروه طالبان مسلح معرفی می‌کند گفته بود که افراد این گروه ساحه‌‌ای قرلق و پُل مومن ولسوالی دشت ارچی را تصرف کرده و به نیروهای دولتی نیز تلفات وارد شده‌است.

اجمل آرین، کندز

XS
SM
MD
LG