لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۹ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۲:۰۵

در نتیجه عملیات نظامی ۱۷ مخالف مسلح در کندز کشته شدند


مسئولان پولیس کندز می‌گویند که در ۲۴ ساعت گذشته ۲۴ تن از مخالفان مسلح حکومت در نتیجه عملیات نیروهای دولتی کشه و زخمی شده‌اند.

جنرال محمد قسیم جنگل باغ، قوماندان امنیه کندز در صحبت با رادیوآزادی گفت عملیات که از شب گذشته به اینسو از سوی نیروهای افغان به حمایت هوایی نیروهای آیساف در برخی ساحات ولسوالی دشت ارچی و ساحاتی مربوط مرکز کندز راه اندازی گردیده، در نتیجه آن ۱۷ تن از طالبان مسلح کشته و ۷ تن دیگر‌شان زخمی شده‌اند.

آقای جنگل باغ گفت که این عملیات تا پاکسازی کامل ولایت کندز ادامه خواهد داشت:

"عملیات‌های که به هدف پاکسازی اطراف شهر کندز آغاز شده، ما به بسیار دقت قدم به قدم به پیش می‌رویم تا تمامی ساحاتی اطراف کندز و ولسوالی‌های این ولایت از وجود طالبان مسلح درست پاکسازی شود که دیگر دشمنان افغانستان نتوانند مردم ما را به چالش بکشانند."

عملیات نظامی در کندز
عملیات نظامی در کندز

قوماندان امنیه کندز علاوه کرد، در نتیجه این عملیات دو قریه در ولسوالی دشت ارچی و همچنان ساحه‌ای آلچین مربوط به شهر کندز از وجود طالبان مسلح تصفیه و پاکسازی گردید.

براساس یک خبر دیگر آقای جنگل باغ می‌گوید که چهار تن از طالبان مسلح که لباس زنانه و چادری بر تن داشتند، می‌خواستند در ولسوالی قلعه‌زال این ولایت بالای نیروهای امنیتی حمله نمایند که قبل از رسیدن به هدف از سوی نیروهای دولتی دو تن آنان کشته و دو تن دیگر‌شان زخمی شدند.

با این حال شماری از مردم که در جریان دو هفته از اثر درگیرها از حومه‌های شهر کندز بیجا شده‌اند، از دولت می‌خواهند که به عملیات تصفیوی سرعت بدهند، تا مناطق آنان از حضور طالبان تصفیه و پاکسازی شود که مردم دوباره به قرا وقصبات خود بروند.

یک تن از باشندگان منطقه تلوکه مربوط شهر کندز در صحبت بارادیوآزادی چنین گفت:

"بیادر از روز که ما از اثر جنگ بیجا شدیم در همین دشت خدا جان در آفتاب سوزان زندگی می‌کنیم و از دولت می‌خواهیم که زودتر مناطق را پاکسازی کند که دوباره به قریه و خانه‌های خود برویم."

قابل یاد آوریست که با آغاز فصل بهار در برخی ساحات این ولایت از سوی نیروهای دولتی برضد مخالفان مسلح حکومت عملیات گسترده هوایی و زمینی آغاز گردیده که از اثر آن هزاران خانواده از منازل‌شان بیجا شده‌اند.

گزارش: اجمل آرین، کندز

XS
SM
MD
LG