لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
یکشنبه ۲۳ ثور ۱۴۰۳ کابل ۱۱:۳۲

گزارش: اطفال قربانی تصامیم ظالمانۀ قاچاقبران می‌شوند


یک گروه پارلمانی بریتانیا می‌گوید، کودکانی که بدون والدین‌شان از فقر و مناطق جنگی فرار می‌کنند، زمانی که به اروپا می‌رسند به دست قاچاقبران می‌افتند.

به گفته این گروه، دلیلش اینست که حکومت‌های اتحادیۀ اروپا برای مصونیت این کودکان استراتیژی درست ندارند.

کمیتۀ امور اتحادیه اروپا در مجلس سنای بریتانیا در یک گزارش گفته که بخاطر نبود یک استراتیژی جهت رسیدگی به نیازمندی‌های کودکان مهاجر بی‌سرپرست نگران شده‌است.

درین گزارش که امروز پخش شد، آمده است که حکومت‌ها از گرفتن مسئولیت رسیدگی به وضعیت این کودکان خودداری می‌کنند.

اوشا پرشار، یک عضو مجلس سنای بریتانیا در مصاحبه با رویترز گفته است: "به نظر می‌رسد که یک نوع فرهنگ بد گمانی در هر سطح وجود دارد و در مورد اینکه آیا کودکان حقیقت را می‌گویند، سوال می‌شود."

پرشار در ادامه افزوده است: "بلی، این کودکان ممکن کودکان مهاجر بی‌سرپرست باشند، اما مهمترین مسئله اینست که آنها کودکان هستند.

بر اساس گزارش موسسۀ یوروستات، دست کم ۹۰ هزار کودک بی‌سرپرست در سال گذشته به ۲۸ کشور عضو اتحادیه اروپا درخواست پناهندگی داده‌اند.

یوروستات گفته که این رقم در مقایسه با سال ۲۰۱۴ سه برابر افزایش را نشان می‌دهد.

گفته شده که بسیاری ازین کودکان از درگیری‌ها در افغانستان و سوریه فرار کرده‌اند.

سازمان ملل متحد گفته است که عدۀ زیادی از کودکان در عقب میله‌های زندان و یا کمپ‌های مجهز با سیم خاردار در وضعیت خراب به سر می‌برند.

یکی از این کمپ‌ها در جزیرۀ لیبوس یونان است.

درین مرکز کودکان مهاجر بی‌سرپرست نگهداری می‌شوند.

هیله تورنینگ شمیت، مسئول ادارۀ حمایت از کودکان یا سیف دی چیلدرن در ۱۴ جولای هنگام دیدار ازین کمپ گفت که در آنجا با کودکان مانند مجرمین برخورد می‌شود.

وی گفت:

"آنها [کودکان] هیچ کس ندارند تا به وضعیت ‌شان توجه کند، نمی‌دانند که در چه وضعیت به سر می‌برند و وضعیت حقوقی‌شان چگونه است. اما این را می‌دانند که هر روز زمانی که بخواب می‌روند، یک دَرِ قفل شده وجود دارد. آنها نمی‌توانند کمپ را ترک کنند."

در گزارش کمیتۀ امور اتحادیه اروپا در مجلس سنای بریتانیا به افتادن کودکان به دست قاچاقبران هم اشاره شده است.

در گزارش آمده‌است این کودکان که بدون والدین‌شان از فقر و مناطق جنگی فرار می‌کنند، زمانی که به اروپا می‌رسند، به دست قاچاقبران می‌افتند.

اداره استخبارات پولیس اتحادیه اروپا گفته است، دست کم ۱۰ هزار کودک مهاجر بی‌سرپرست شاید پس از ورود‌شان به اروپا ناپدیده شده باشند.

در گزارش کمیتۀ امور اتحادیه اروپا در مجلس سنای بریتانیا از حکومت این کشور بخاطر عدم تمایلش برای یاری رساندن به دیگر کشور‌های عضو اتحادیه در جهت انتقال این کودکان به جا‌های دیگر انتقاد شده‌است.

در گزارش آمده است: "ما بخاطر این که پس از اعلام ارقام اخیر از سوی ادارۀ استخبارات پولیس اتحادیه اروپا کشور‌های عضو اتحادیه اروپا به شمول بریتانیا در جهت اقدام فوری ناکام شده‌اند، متأسف هستیم."

XS
SM
MD
LG