لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۹ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۴:۴۰

نمایشگاه محصولات زراعتی و مالداری در هرات برگزار شد


نمایشگاه محصولات زراعتی و مالداری حوزه غرب کشور در هرات گشایش یافت.

مسئولان ریاست زراعت و مالداری هرات می‌گویند، بیش از۷۰ غرفه از محصولات زراعتی دهقانان ولایات غربی در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده‌است.

آنان هدف برگزاری این نمایشگاه را معرفی و بازاریابی محصولات داخلی عنوان می‌کنند.

در همین حال غرفه داران از واردات مشابه محصولات کشورهای خارجی به افغانستان و نبود امکانات لازم برای پروسس محصولات ‌شان شکایت کرده و از دولت می‌خواهند تا زمینه را برای صادرات محصولات‌شان به بازارهای جهانی فراهم سازد.

این نمایشگاه به مدت سه روز از سوی ادارۀ زراعت و مالداری ولایت هرات برگزار شده‌است.

اتحادیه‌های زراعتی در ولایات غربی افغانستان تلاش می‌کنند تا با استفاده از این نمایشگاه برای محصولات‌شان بازاریابی کنند.

شماری از غرفه داران از ولایات هرات، فراه و بادغیس می‌گویند، در سال‌های اخیر محصولات زراعتی در این ولایات رشد چشمگیری داشته است. آنان از دولت افغانستان می‌خواهند تا زمینه را برای صادرات محصولات زراعتی و مالداری‌شان در مارکیت جهانی فراهم سازد.

محراب الدین احمدی سرپرست ریاست زراعت و مالداری افغانستان می‌گویند، در این نمایشگاه بیش از هفتاد غرفه از محصولات زراعتی و مالداری ولایات هرات، فراه و بادغیس به نمایش گذاشته شده‌است.

او هدف اصلی این نمایشگا را تشویق مردم برای استفاده از محصولات داخلی عنوان کرده می‌گوید در نظر دارند تا با رشد کیفی محصولات زراعتی زمینه صادرات آنرا به کشورهای خارجی هموار سازند.

برگزاری این‌گونه نمایشگاه‌ها برای رشد محصولات زراعتی و مالداری و بهتر شدن بازار فروش آن با اهمیت خوانده می‌شود. با آنهم دهقانان در حوزه غرب افغانستان می‌گویند که هنوز هم با چالش‌های جدی در این مورد روبروهستند.

نبود سردخانه برای نگهداری میوه جات، موجودیت محصولات مشابه کشورهای همسایه و نبود امکانات پروسیس از بزرگترین چالش‌های فراه راه کار دهقانان در غرب افغانستان پنداشته می‌شود. حالا مسئولان در ریاست زراعت و مالداری هرات این مشکلات را می‌پذیرند اما تأکید دارند که تلاش‌ها برای برطرف ساختن آن به شدت جریان دارد.

گزارش: شاه پور صابر، هرات

XS
SM
MD
LG