لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۹ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۲:۵۶

وزیری: تلاش می‌کنیم بر اساس یک میکانیزم مناطق تصرف شده را حفظ کنیم


حکومت افغانستان می‌گوید تلاش دارند مناطق که از تصرف مخالفان مسلح دولت بیرون کشیده می‌شود بر اساس یک میکانیزم حفظ شود.

دولت وزیری سخنگوی وزارت دفاع روز پنج‌شنبه پس از یک کنفرانس مشترک خبری با اشاره به عملیات جاری در ننگرهار به رادیو آزادی گفت که پس از پاکسازی ولسوالی کوت ننگرهار از وجود داعشیان برای حفظ این ولسوالی تدابیر لازم روی دست دارند و تحکیمات در مناطق تصرف شده جریان دارد.

آقای وزیری افزود:

"گپ مهم این‌است که باید مناطق پس گرفته‌ شده نگهداری شود در آن ساحه پولیس ملی و محلی، نظم عامه و حتا بیس‌های اردوی ملی ایجاد شده و در ساحه جابجا شوند و این تدابیری است که باید اتخاذ شود."

وزیری: در این مناطق پولیس ملی و محلی، نظم عامه و حتا بیس‌های اردوی ملی ایجاد شده و در ساحه جابجا شوند.
وزیری: در این مناطق پولیس ملی و محلی، نظم عامه و حتا بیس‌های اردوی ملی ایجاد شده و در ساحه جابجا شوند.

از سوی هم وی گفت که عملیات نیروهای ویژه در ولسوالی‌های اچین و هسکه مینۀ ننگرهار و ولایت‌های کنر، لوگر، نورستان، لغمان، بدخشان و پکتیا جریان دارد.

بر اساس معلومات وزارت دفاع، در نتیجۀ عملیات نیروهای افغان در برابر داعش در ننگرهار تحت نام "قهر سیلاب" تاکنون صد ها جنگجوی وابسته به گروه داعش کشته و زخمی شده و ۲۴ تن آن‌ها اسیر گرفته شده‌است.

آقای وزیری همچنان اضافه کرد که در جریان دو هفته در نتیجۀ عملیات نیروهای افغان در سراسر کشور ده‌ها طالب مسلح نیز کشته شده و ۵۹ تن شان بازداشت شده‌اند.

از سوی هم وزارت داخلۀ افغانستان می‌گوید تا چند ماه آینده مخالفان مسلح دولت در برخی ولایات افغانستان همزمان هدف قرار می‌گیرند.

صدیقی: در چند ماه آینده بسیار به شدت گروه‌های مخالف مسلح را آماج قرار می‌دهیم.
صدیقی: در چند ماه آینده بسیار به شدت گروه‌های مخالف مسلح را آماج قرار می‌دهیم.

صدیق صدیقی سخنگوی این وزارت با تأکید بر اینکه در چند ماه آینده بر علاوۀ ننگرهار در بخش‌های دیگر نیز مخالفین مورد هدف قرار خواهند گرفت گفت:

"ما در چند ماه آینده بسیار به شدت در ولایت‌های کندز، بغلان، تخار و ننگرهار هم زمان گروه‌های مخالف مسلح را آماج قرار می‌دهیم تضمین این سخنان ما موجودیت نیروهای ما و عملیات‌های جاری ماست."

با این همه مسئولان ارگان‌های محل می‌گویند در مناطق تصفیه شده برای ارائه خدمات برای مردم تلاش جریان دارد.

منیره یوسفزاده سخنگوی ارگان‌های محل افغانستان در این نشست گفت که این اداره در هماهنگی با ادارات امنیتی برای جلب حمایت مردم در ساحات واپس گرفته‌ شده اقدام لازم را انجام خواهد داد.

یوسف زاده: اداره ارگان‌های محل کوشش می‌کند حکومتداری خوب را تمثیل بکند.
یوسف زاده: اداره ارگان‌های محل کوشش می‌کند حکومتداری خوب را تمثیل بکند.

وی گفت:

"زمانیکه در ولسوالی‌های مختلف جنگ است و زمانی پاکسازی می‌شود، ادارۀ ارگان‌های محل کوشش می‌کند حکومتداری خوب را تمثیل کند تا بتواند در عین زمانیکه تأمین امنیت صورت می‌گیرد عرضۀ خدمات نیز صورت بگیرد تا مردم رضایت داشته و از حکومت حمایت کنند."

خانم یوسفزاده گفت که در مناطق جنگ زده شوراهای مردمی ایجاد خواهد شد تا نیازهای مردم را با حکومت در میان گذارد.

برخی از اعضای ولسی جرگه نیز می‌گویند که نیروهای امنیتی افغان باید تلاش نمایند تا مناطقی را که در بدل تلفات جانی و خسارات مالی هنگفتی از حضور مخالفان مسلح دولت پاکسازی می‌کنند محافظت کنند.

عصمت‌الله شینواری یکی از اعضای این جرگه عملیات اخیر حکومت در ننگرهار را ستایش کرده اما تأکید می‌کند که داعش و سایر گروه‌های مخالف مسلح باید به گونۀ کامل از بین برده شوند.

گزارش: نورالله شایان

مرتبط

XS
SM
MD
LG