لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۹ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۴:۲۶

یک موسسه جرمنی در هرات در مورد پیامدهای مهاجرت آگاهی می‌دهد


یک موسسه جرمنی در هرات برای یک هزار جوان دختر و پسر در مورد پیامدهای مهاجرت‌های غیر قانونی آگاهی می‌دهد.

این موسسه با راه اندازی یک کمپاین سه روزه در هرات تلاش دارد تا خطرات ناشی از مهاجرت‌های غیر قانونی را به مردم بفهماند.

در سه سال اخیر خیلی از جوانان افغان بخاطر رسیدن به اروپا هزینه‌های زیادی را متقبل شدند و شماری هم قبل از رسیدن به آن جان باختند و نتوانستند این سفر را به سرمنزل مقصود برسانند.

حالا یک موسسه جرمنی با راه اندازی یک کمپاین سه روزه در هرات می‌خواهد به مردم بفهماند که از مهاجرت‌های غیر قانونی به هدف رفتن به کشورهای اروپایی و امریکایی دست بکشند.

موسسه جرمنی هلپ در نظر گرفته است که برای بیش از یک هزار دختر و پسر جوان در مورد مهاجرت‌های غیر قانونی و پیامدهای آن آگاهی دهد.

الهه ساحل یکی از برگزار کنندگان آن می‌گوید، در پهلوی این موسسه هلپ تلاش می‌کنند تا جوانان تحصیلکرده را در بخش کاریابی نیز همکاری کند.

در سال‌های اخیر خیلی از جوانان و خانواده‌های افغان خانه و کاشانه را ترک کرده و به امید یک زندگی بهتر به سوی کشورهای اروپایی روان شدند.

شماری هم بخاطر مشکلات راه و عدم پذیرش خیلی از افغان‌ها در کشورهای اروپایی از تصمیم شان منصرف شدند.

گسترش ناامنی‌ها، بیکاری و فساد گسترده اداری از عمده ترین دلایل اصلی فرار جوانان افغان به کشورهای مختلف خارجی از جمله اروپا خوانده می‌شود.

یکی از دلایل دیگر فرار جوانان به کشورهای اروپایی عدم برنامه ریزی حکومت افغانستان برای کاریابی جوانان خوانده می‌شود.

سید عظیم کبرزانی نماینده مردم هرات در شورای ولایتی نگران فرار مغزها به کشورهای مختلف خارجی است، او می‌گوید حکومت افغانستان برای جلوگیری و متوقف کردن این موضوع دست به اقدام فوری بزند.

وزرات امور مهاجرین افغانستان گفته است که در یک سال اخیر بیش از ۲۵۰ هزار افغان به کشورهای اروپایی رفته اند.

مسئولان این وزارت همچنان گفته اند که بیش از سه هزار شهروند افغان در جریان مهاجرت‌های غیر قانونی به اروپا جان‌های شانرا از دست داده‌اند.

بیشتر افغان‌ها بخاطر رفتن به اروپا از ولایت هرات به ایران می‌روند و از آنجا به ترکیه و سپس راه کشورهای مخلتف اروپایی را در پیش می‌گیرند از اینرو برگزاری کمپاین آگاهی دهی در مورد پیامدهای مهاجرت‌های غیر قانونی در ولایت هرات اهمیت به سزایی دارد.

گزارش: شاه پورصابر، هرات

XS
SM
MD
LG