لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۱۹ ميزان ۱۴۰۳ کابل ۰۲:۵۰

مشکلات چشم در اطفال بالای ذکاوت آنها تأثیر منفی می‌گذارد


حتماً متوجه شده‌اید که بعضی کودکان و اطفال برای بهتر دیدن، چشمان خود را تنگ و خورد می‌کنند که به گفتۀ داکتران این تنگ کردن چشم ها یکی از مشکلات بینایی در دوران کودکی می‌باشد و اغلب والدین نمی‌دانند که اطفال شان مشکل چشم دارند.

ما بخاطر معلومات این موضوع و تهیه گزارش به شفاخانه چشم امان رفتیم و با بعضی مریضان، پایوازان و داکتران مصاحبه کردیم.

داکتر خوشحال امان، رئیس شفاخانۀ چشم امان می‌گوید، یکی از دلایل عمدۀ که بعضی اطفال مکتب رو درس هایش را به درستی یاد نمی‌گیرند و یا در درس هایش تنبلی می‌کنند، مشکل چشم است که تا حال بیشر خانواده‌ها متوجه این نکته نشده‌اند.

از سویی هم بی بی کبرا آمر دیپارتمنت زن و خانواده در اکادمی علوم افغانستان می‌گوید، یکی از مسئولیت‌های مهم والدین در قسمت صحت و سلامت فرزندان بخصوص چشم‌های آنان این است که توجه خاصی بینایی چشم فرزندان شان داشته باشند که آیا آنان در وقت دیدن یک شی چی عکس‌العملی دارند. وی قصۀ یکی از دختر جوانی را که به اثر بی‌توجهی خانواده در ایام طفولیت او حالا با مشکلات جدی چشم روبروست که دیگر راه حلی ندارد.

اما بعضی خانواده‌ها هستند که به صحت و سلامت اطفال شان توجه خاص داشته و آنها را وقتی که مشکل چشم می‌داشته باشند به زود ترین فرصت نزد داکتر می‌برده و تداوی می‌کنند.

عبدالهادی باشندۀ ولایت پروان از برادر زاده اش یاد کرد که مشکل چشم داشت و حالا که تداوی کرده است، بهتر شده‌است.

بنابر اظهارات داکتر خوشحال، زمانیکه والدین می‌بینند اطفال شان احساس درد یا کدام مشکل دیگری با چشم خود دارند، آنانرا به زود ترین فرصت نزد داکتر چشم ببرند، زیرا اگر در این کار بی تفاوتی صورت بگیرد، اطفال شان تا اخیر عمر از بینایی چشم محروم می‌مانند.

تهیه کننده: شمیلا جاوید

مشکلات چشم در اطفال بالای ذکاوت آنها تأثیر منفی می‌گذارد
please wait

No media source currently available

0:00 0:11:46 0:00
لینک مستقیم

XS
SM
MD
LG