لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۶ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۴:۲۴

مراد: حملات تهاجمی طالبان مسلح در کندز عقب زده شده‌است


عکس از ۲ سنبله
عکس از ۲ سنبله

شماری از جنرالان نظامی می‌گویند که در ساحات مختلف کندز حملات طالبان مسلح با شکست انجامیده و نیروهای دولتی در برابر آنان با یک مورال قوی می‌رزمند.

مراد علی مراد معاون لوی درستیز وزارت دفاع افغانستان می‌گوید که حملات تهاجی اخیر طالبان مسلح در سطح ولایت کندز به عقب زده شده‎است.

آقای مراد بیان نمود که هم اکنون در این ولایت به اندازه کافی نیروهای دولتی وجود دارد.

وی افزود:

"تصامیم جدیدی را که ما اتخاذ کردیم پلان‌ گرفتیم که وظایف قوت‌های عملیاتی و دفاعی را مشخص بسازیم و مردم کندز دیگر نگرانی را نخواهد داشتند ما روی عملیات‌های خود کار می‌کنیم و مرحله به مرحله ولسوالی‌های این ولایت را نیز تصفیه می‌کنیم."

در عین زمان جنرال سید امیرشاه سادات سرپرست ریاست امنیت ملی کندز، نیز به مردم این ولایت اطمینان می‌دهد که حادثه ۶ میزان سال گذشته دوباره تکرار نخواهد شد.

سادات: نیروهای افغان با مورال قوی و وطن دوستی می‌جنگند.
سادات: نیروهای افغان با مورال قوی و وطن دوستی می‌جنگند.

آقای سادات در این خصوص چنین گفت:

"مردم مطمئن باشند که ارمان تصرف دوباره کندز را دشمن به گور خواهد بُرد، چون نیروهای مشترک افغان با یک مورال قوی و وطن دوستی در برابر گروه طالبان می‌جنگند."

از جانب دیگر برید جنرال آدم خان متین قوماندان لوای اول فرقه ۲۰ پامیر می‌گوید که در این ولایت تمامی پلان‌ها، تحرکات و تعرض‌های طالبان مسلح به ناکامی انجامیده‎است.

آقای متین اضافه کرد که به این ولایت نیروهای تازه نفس نیز رسیده‌است:

"پلان‌های خوبی زیر دست ما است با تطبیق آن طالبان ناکام می‌شوند حالا هم شکست خوردند و به عقب رانده شدند به ما نیروهای تازه دم نیز رسیده‎است."

از سوی هم جنرال محمد قسیم جنگل‌باغ قوماندان امنیۀ کندز می‌گوید که در این ولایت چندین حملات طالبان مسلح به عقب زده شده‎است.

جنگل باغ: طالبان در کندز شکست خوردند ما در ساحات آسیب پذیر نیروهای خود را مستقر ساختیم.
جنگل باغ: طالبان در کندز شکست خوردند ما در ساحات آسیب پذیر نیروهای خود را مستقر ساختیم.

آقای جنگل‎باغ علاوه کرد که نیروهای دولتی افغان به طالبان مسلح تلفات سنگین نیز وارد کرده‌است.

آقای جنگل‌باغ افزود:

"طالبان در کندز شکست خوردند ما در ساحات آسیب پذیر نیروهای خود را مستقر ساختیم به مردم اطمینان می‌دهیم که دیگر تشویش نکنند ما با قیمت جان خود از وجب وجب خاک کندز دفاع می‌کنیم."

این مقامات نظامی کشور در حالی به مردم کندز در خصوص بهبود یافتن وضعِ امنیتی این ولایت خبر می‌دهند که هم‌اکنون در حومه‌های شهر کندز و ولسوالی‌های این ولایت میان نیروهای دولتی و طالبان مسلح درگیری شدید جریان دارد و هم‌چنان نزدیک به یک ماه می‌شود که ولسوالی قلعۀ‌زال این ولایت در حاکمیت طالبان مسلح قرار دارد.

باید یاد آور شد که بیش از یک هفته می‌شود که شاهراه کندز- تخار و کندز- شیرخان بندر نیز به روی ترافیک مسدود است.

این در حالیست که بر اساس گزارش‌ها اعضای شورای ولایتی کندز از محاصره شدن این ولایت توسط مخالفین مسلح نگرانی خود را ابراز کرده‌اند.

با این همه ذبیح‌الله مجاهد که خود را سخنگوی طالبان مسلح معرفی می‌کند، این ادعاهای مسئولان نظامی را رد می‌کند و می‌گوید که هم‌اکنون افراد آنان ساحاتی را که تصرف کرده‎اند در آن مستقر هستند.

بر اساس گزارش‌ها از اثر درگیری‌های اخیر در این ولایت بر علاوه خسارات مالی و جانی صدمه‌های گونانگونی چون بی‌جا شدن هزازان خانواده به ساحات امن و صدمه دیدن لین برق واردتاتی را نیز می‌شود ذکر کرد.

گزارش: اجمل آرین

XS
SM
MD
LG