لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
یکشنبه ۳۰ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۶:۲۱

شریف: اجازه نمیدهد از خاکش برای فعالیت تروریستی استفاده شود


راحیل شریف لوی درستیز اردوی پاکستان حمله بر پوهنتون امریکایی افغانستان در کابل را محکوم کرده و تاکید نموده که اجازه نمی‎دهد از خاک کشورش برای فعالیت‎های تروریستی در داخل افغانستان استفاده شود.

مقامات افغان می‎گویند، این حمله در آن‎سوی خط دیورند طرح ریزی و مدیریت شده است.

در حمله بر پوهنتون امریکایی افغانستان در کابل ۱۳ تن کشته و ۴۵ تن دیگر زخمی شدند.

رئیس جمهور افغانستان روز گذشته در نشست شورای امنیت با راحیل شریف لوی درستیز پاکستان تماس گرفت و سه شماره تلیفون را با او شریک ساخت که به گفته مقامات افغان در هنگام حمله از آن شماره‎ها با مهاجمان تماس گرفته شده بود.

در حمله بر پوهنتون امریکایی افغانستان در کابل ۱۳ تن کشته و ۴۵ تن دیگر زخمی شدند.
در حمله بر پوهنتون امریکایی افغانستان در کابل ۱۳ تن کشته و ۴۵ تن دیگر زخمی شدند.

دفتر مطبوعاتی اردوی پاکستان روز گذشته در همین مورد اعلامیه را نشر کرد که در آن آمده‎است.

"پس از این‎که مقامات افغان سه شماره تلیفون را با پاکستان شریک ساختند، نیروهای امنیتی پاکستان برای رد یابی تروریستان عملیاتی را در نزدیک سرحد میان افغانستان و پاکستان راه اندازی کردند."

اردوی پاکستان همچنان می‎گوید، هر سه شماره تلیفون مربوط به شبکه‎های تلیفون افغانستان است که اکثراٌ در این‎سوی سرحد هم فعالیت می‎توانند.

با آن‎که اردوی پاکستان از راه اندازی عملیات در نزدیک سرحد میان دو کشور خبر داده‎است اما از دستگیری کسی در این پیوند چیزی نگفته‎است.

اردوی پاکستان می‎گوید، جزیات عملیات راه اندازی شده را با مقامات افغان شریک خواهد کرد و همچنان در مورد شماره‎های تلیفون تحقیقات جریان دارد.

در اعلامیه اردوی پاکستان به نقل از راحیل شریف لوی درستیز این کشور آمده‎است که وی در صحبت تلیفونی با اشرف غنی اطمینان داده‎است که اجازه نمی‎دهد تا خاک پاکستان علیه افغانستان استفاده شود.

برعلاوه مقامات افغان، مقامات امریکایی، سازمان ملل متحد و دیگر سازمان‎های بین المللی حمله بر پوهنتون امریکایی افغانستان در کابل را محکوم کرده‎اند.

تا کنون مسئولیت این حمله را هیچ گروهی به عهده نگرفته‎است.

XS
SM
MD
LG