لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۱۲:۲۳

گارنیزیون کابل: تروریستان قصد حملات در هفته شهید را دارند


گارنیزیون کابل هشدار میدهد که مخالفان مسلح دولت تلاش می‎ورزند تا در گردهمایی و راه پیمایی‎ها، دست به انفجار و انتحار بزنند.

گارنیزیون کابل می‎گوید گزارش‎های آنان نشان می‎دهد که مخالفان مسلح دولت بیشتر از هر زمان دیگر تلاش دارند تا در مراسم بزرگداشت از هفته شهید دست به حملات انتحاری و انفجاری در پایتخت بزنند.

گل نبی احمدزی قوماندان عمومی گارنیزیون کابل روز چهارشنبه به خبرنگاران در کابل گفت، فردا که روز یادبود از سالروز کشته شدن احمدشاه مسعود است، دشمنان افغانستان بیشتر تلاش خواهند کرد تا امنیت پایتخت را برهم زنند.

آقای احمدزی از جوانان و هواخواهان قهرمانان ملی کشور می‎خواهد تا در این روز، محتاط باشند و از گشت و گذار و گرد آمدن در جاده‎ها خودداری کنند.

احمدزی: ما از هواداران احمدشاه مسعود می‎خواهیم تا، از ترتیب قطارها، تزین قطارها و گشت و گذار در جاده‎ها جدا خود داری کنند.
احمدزی: ما از هواداران احمدشاه مسعود می‎خواهیم تا، از ترتیب قطارها، تزین قطارها و گشت و گذار در جاده‎ها جدا خود داری کنند.

وی افزوز:

"به مناسبت هفته شهید ما تدابیر امنیتی لازم خود را داریم، چون میدانیم که فعالیتهای تروریستی دشمنان وطن، بیشتر به شهر کابل متمرکز است. ما از هواداران احمدشاه مسعود میخواهیم تا از ترتیب قطارها، تزئین قطارها و گشت و گزار در جادهها جداً خودداری کنند."

مسئولان امنیتی افغان از تلاش مخالفان مسلح دولت برای برهم زدن امنیت پایتخت در مراسم تجلیل از هفته شهید در حالی هشدار می‎دهند که در سه روز گذشته کابل شاهد چندین حمله انتحاری و گروهی بوده‎است.

در این حملات به گفته وزارت صحت عامه بیش از چهل تن کشته و بیش از یکصد و ده تن دیگر زخم برداشتند.​

در این حملات به گفته وزارت صحت عامه بیش از چهل تن کشته و بیش از یکصد و ده تن دیگر زخم برداشتند.​
در این حملات به گفته وزارت صحت عامه بیش از چهل تن کشته و بیش از یکصد و ده تن دیگر زخم برداشتند.​

گارنیزیون کابل هرچند از آماده‎گی‎های نیروهای امنیتی در چهار دروازۀ ورودی شهر کابل سخن می‌زند، اما می‎گوید باشنده‎گان شهر کابل باید محتاط باشند و نگزارند تا دشمنان افغانستان به اهداف‌شان برسند.

در این میان شماری از باشنده‎های شهر کابل می‎گویند در روزهای یادبود از هفتۀ شهید در سال‎های گذشته از بهر گشت و گزار افراد مسلح غیر مسئول و هرج و مرج در شهر شاهد رخدادهای ناگواری بوده‎اند.

دل آغا و محمد نبی چشم دیدشان را در این باره از سال‎های گذشته چنین حکایت می‎کنند:

"افرادی که در سالروز احمدشاه مسعود میگردند، پارسال هم که فیر هوایی کردند یک نفر را زخمی کردند. این کارها خوب نیست بجای چنین کارها ختم و خیرات کنند به نظر مه خوب است."

وی همچنان اضافه کرد:

"بی بند و باری خوب نیست از این روز باید بزرگداشت گردد، اما شلیک مرمی و مردم را با موتر زدن در چنین روزی از سوی افراد بی بند بار افغانستان را دیگر هم در جهان بدنام میسازد."

شماری از این باشنده‎گان شهر کابل می‎گویند در سال‎های پسین شماری از استفاده جویان با رنگ‌آمیزی وسایط و داشتن اسلحه در شهر هرج و مرج به میان آورده‎اند.

مسیح‎الله یکی دیگر از جوانان کشور در این‌باره خواست‌های دارد:

"از این روز باید با بسیار نظم بزرگداشت شود نه اینکه برای فروشنده‌گان، خانمها که در بیرون کار میکنند و یا برای مردم سبب مزاحمت شوند."

باشندگان و مقامات گارنیزیون کابل می‎گویند، اگر جوانان به راستی می‎خواهند فرهنگ خوبی از یادبود از هفته شهید را به کشورهای بیرونی به نمایش بگذارند، باید بجای هرج و مرج که زمینه را برای دشمنان کشور بخاطر انجام فعالیت‎های تروریستی‌شان فراهم می‎سازد، به ختم قرآن و دادن صدقه بپردازند.

گزارش: نظیفه محبوبی

XS
SM
MD
LG