لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۶ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۶:۰۳

ارگ: حکومت به مبارزه پیچیده علیه فساد اراده قوی دارد


ریاست جمهوری افغانستان می‎گوید، مبارزه با فساد سخت و پیچیده‎است اما حکومت بخاطر مبارزه با فساد اراده قوی دارد.

ارگ در مورد گزارش تازه سیگار به رادیو آزادی گفت، حکومت افغانستان در مدت اندک گام‎ها موثری بر ضد فساد برداشته‎است.

سیگار در گزارش تازه‎اش گفته‎است که حکومت افغانستان قسمی به چنگ فساد افتاده‎است که رهایی از آن با قیمت از بین رفتن پایه‎های مهم حکومت این کشور تمام می‎گردد.

دوا خان مینه پال معاون سخنگوی رئیس جمهور روز پنج‎شنبه در صحبت با رادیو آزادی گفت، مبارزه با فساد در افغانستان پیچیده است اما حکومت متعهد بر آن است.

مینه پال: می‎دانیم که مبارزه با فساد مشکل برانگیز و پیچیده‎است ولی حکومت افغانستان متعهد است تا با فساد اداری مبارزه جدی نماید.
مینه پال: می‎دانیم که مبارزه با فساد مشکل برانگیز و پیچیده‎است ولی حکومت افغانستان متعهد است تا با فساد اداری مبارزه جدی نماید.

​وی افزود:

"می‎دانیم که مبارزه با فساد مشکل برانگیز و پیچیده‎است ولی حکومت افغانستان متعهد است تا با فساد اداری مبارزه جدی نماید و این مبارزه مشخص و معلوم است."

در گزارش تازه سیگار بخاطر موجودیت فساد در افغانستان بالای حکومت امریکا نیز انتقاد شده‎است که بخاطر سهل انگاری آن‎ها میلیون‎ها دالر که بخاطر بازسازی افغانستان اختصاص داده شده بود ضایع گردیده و از همین پول‎ها تروریستان استفاده بیشتر کرده‎اند.

خواستیم تا در مورد گزارش سیگار نظر سفارت امریکا در کابل را نیز داشته باشیم اما آن‎ها از تبصره در این مورد خودداری کردند.

سازمان شفافیت بین المللی در گزارش اخیرش گفته‎است افغانستان به سطح جهان در میان ۱۶۶ کشور، سومین کشور فاسد جهان‎است.
سازمان شفافیت بین المللی در گزارش اخیرش گفته‎است افغانستان به سطح جهان در میان ۱۶۶ کشور، سومین کشور فاسد جهان‎است.

سیگار یا اداره بازرس عمومی امریکا برای افغانستان در حالی این گزارش را منتشر ساخته‎است که سازمان شفافیت بین المللی در گزارش اخیرش گفته‎است افغانستان به سطح جهان در میان ۱۶۶ کشور، سومین کشور فاسد جهان‎است.

از سوی هم شبکه افغانی مبارزه علیه فساد اداری بیشتر بخش‎های گزارش سیگار را تائید می‎کند اما می‎گوید که عامل اصلی گسترش فساد در افغانستان خارجی‎ها هستند.

خان زمان امرخیل معاون این شبکه چنین می‎گوید:

"به نظر من اگر جامعه جهانی بخواهد هیچ نوع مشکل در امر مبارزه با فساد وجود نخواهد داشت، جای شک نیست که در داخل نظام هم مشکلات وجود دارد ولی صداقت جامعه جهانی را نیز باید دید."

آقای امرخیل می‎گوید، با آن‎که رئیس جمهور غنی بخاطر مبارزه با فساد اراده جدی دارد اما تا زمانی‎که مردم افغانستان، جامعه جهانی از حمایت آن افرادی‎که در فساد دخیل هستند و یک بخش مهم حکومت را می‎سازند دست برندارند مبارزه علیه فساد کامیاب نمی‎شود.

XS
SM
MD
LG