لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۹ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۱:۵۳

یک مرد به اتهام معتاد ساختن خانواده‌اش در کندز دستگیر شد


مسئولان څارنوالی استیناف ولایت کندز می‌گویند که آنان به همکاری پولیس ملی این ولایت عصر روز گذشته از ساحه‌ ترکمن‌های مرکز کندز، یک خانم و ۷ طفلش را از چنگ شوهر معتادش آزاد و فرد متهم را نیز بازداشت کردند.

محمد عارف مُبشر رئیس څارنوالی استیناف ولایت کندز در یک کنفرانس خبری به رسانه‌ها گفت که این شخص به ‌نام ملنگ از مدت چند سال بدین‌سو خانم و فرزندانش را به جبر به مواد مخدر معتاد ساخته و ضمن معتاد ساختن همواره خانم و اطفال‌اش را به شکل فجیع مورد خشونت قرار داده‌است.

محمد عارف مُبشر رئیس څارنوالی استیناف ولایت کندز
محمد عارف مُبشر رئیس څارنوالی استیناف ولایت کندز

آقای مُبشر در این خصوص افزود:

"از چندین سال به این‌سو این مرد به مواد مخدر معتاد است، خانم و هفت اولاد خود را به جبر به مواد مخدر معتاد ساخته و آن‌ها را مورد خشونت نیز قرار می‌داد و حتی با انبور، پلاس، و چاقو گوشت‌های بدن اطفال خود را قطع کرده و حتی سر دختر چهارده ساله خود را با کارد شق کرده‌است."

رئیس څارنوالی استیناف کندز گفت که آنان تلاش دارند تا این خانم را با فرزندان قد و نیم قد‌ اش به خانۀ امن انتقال دهند، بخاطر‌یکه بسته‌گان این خانم توانایی این را ندارند تا سرپرستی این خانم و فرزندانش را بدوش گیرند.

در این حال قاری ذبیح‌الله کوهی عضو انجمن مستقل وکلای مدافع افغانستان در کندز گفت که شخص ملنگ نام حتی خانم و اطفال زیر سن خود را مجبور می‌ساخت تا در جاده‌های شهر کندز دست به گدایی بزنند و برای وی هر شب پول بیاورند.

آقای کوهی در ادامه گفت:

"این خانم و اولاد‌هایش توسط شوهر ‌اش به جبر به شهر روان می‌شد تا پول را از هر راهی که باشد اخلاقی و یا غیر اخلاقی باید پول بیاورد به شوهرش بدهد تا مواد مخدر بخرد و در صورتیکه این خانم و اولادهایش انکار می‌کردند با پلاس و سیخ داغ همراه‌شان خشونت صورت می‌گرفت."

با این همه پری گل خانمی که با هفت فرزند‌ش از سوی شوهر اش به جبر به مواد مخدر معتاد گردیده‌است، مدعی است که شوهر اش ضمن اینکه وی را با اطفال‌اش معتاد ساخته حتی آن‌ها را مجبور می‌ساخت تا در جاده‌های شهر دست به گدایی بزنند و پول بدست بیاورند.

پری گل می‌گوید که شوهرش وی را به جبر به کارهای غیر اخلاقی سوق می‌داد.

وی گفت:

"مره می‌گفت برو پول پیدا کن دلت که گدایی می‌کنی یا مرده گاوی می‌کنی با همراه هر نفر برو پیسه بگیر برایم بیار برای من و اولادهایم می‌گفت."

از سوی دیگر اطفالی که از سوی پدرش مورد خشونت فزیکی قرار گرفته و آنان را معتاد ساخته‌است در وضعیت خیلی بدی قرار دارند.

دو تنِ از دختران پری گل در مورد برخورد پدر شان چنین گفتند:

"در دست‌هایم با پلاس زد همه دست‌هایم تیکه تیکه است و می‌گفت برو پیسه پیدا کن که پودر بخرم."

"من و خواهرم را زد و می‌گفت بروید گدایی کنید پیسه پیدا کنید و وقتیکه ما نرفتیم به سر من زد سرم میده شده خونریزی دارد و بسته است. سرم و جانم تیکه تیکه است و با هر چیز ما را می‌زد."

از سوی هم ملنگ شخصی که به معتاد ساختن خانواده‌اش و خشونت علیه خانواده‌اش متهم است و هم‌اکنون در بازداشت پولیس به سر می‌برد این ادعا را رد می‌کند که گویا وی خانم و اطفال‌اش را به کشیدن مواد مخدر، گدایی و کارهای غیر اخلاقی مجبور ساخته باشد.

شخص متهم در این خصوص گفت:

"این گپ‌ها همه‌اش غلط است زنم می‌خواست که از من طلاق بگیرد و وقتیکه من گپ او را رد کردم و حالا این گپ‌ها را پشت من جور کرده که به اولادهای خود مواد مخدر داده و خشونت کرده من چه ضرورت دارم که با اولادهای خود این‌ کارهای بد را کنم، اما چه پت کنم من خودم کم کم مواد مخدر می‌زنم."

رئیس څارنوالی استیناف ولایت کندز اطمینان می‌دهد، شخصیکه انواع خشونت را در حق فامیل‌اش روا داشته هم‌اکنون تحت بازداشت قرار دارد و اگر اتهامات وارده بر وی درست ثابت شود بر کیفر اعمال‌اش خواهد رسید.

گزارش: اجمل آرین

XS
SM
MD
LG