لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۳۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۱:۲۹

جاهد: وضعیت امنیتی کندز قناعت‌بخش نیست


وزیر داخله افغانستان با برخی از جنرالان بلند رُتبه بعد از ظهر امروز چهارشنبه وارد کندز شده و در یک نشست خبری با متنفذین، بزرگان اقوام، فعالان مدنی و مسئولان محلی این ولایت دیدار نمود.

تاج محمد جاهد در جریان سخنرانی‌اش گفت که هدف از سفر اش بررسی وضعیت امنیتی این ولایت است.

جاهد: حکومت مرکزی در خصوص از بین بُردن طالبان مسلح اراده جدی دارد.
جاهد: حکومت مرکزی در خصوص از بین بُردن طالبان مسلح اراده جدی دارد.

او افزود:

"حکومت مرکزی در خصوص از بین بُردن طالبان مسلح اراده جدی دارد و ما پلان داریم تا کندز را به گونه کامل از حضور دشمنان افغانستان پاکسازی نمائیم تا برای مردم زمینه زنده‌گی آرام را مساعد سازیم."

بر اساس گفتۀ‌های وزیر داخله وضعیت موجود امنیتی کندز، برای رهبران حکومت وحدت ملی قناعت‌بخش نیست.

آقای جاهد همچنان افزود:

"هم‌اکنون بر ضد طالبان مسلح عملیات گسترده تصفیوی آغاز شده‎است. ان‌شاءالله این بار ما به هدف تعیین شدۀ خود می‌رسیم و برای مردم کندز اطمینان می‌دهم که به کندز امنیت آمدنی است."

با این همه، شماری از بزرگان اقوام کندز حکومت مرکزی را مورد انتقاد قرار داده گفتند که دیگر حوصله شنیدن وعد‌ه‎های بی‌اساس مسئولان را ندارند، چون با گذشت هر روز وضعیت امنیتی وخیم‌تر می‌شود، اما تا هنوز وعده‌های مسئولان حکومت در عمل پیاده نشده‎است.

دانش: هدف از سفر وزیر داخله بررسی وضعیت امنیتی این ولایت بود و عملیاتی که جریان دارد آن را از نزدیک دیدن نماید.
دانش: هدف از سفر وزیر داخله بررسی وضعیت امنیتی این ولایت بود و عملیاتی که جریان دارد آن را از نزدیک دیدن نماید.

در همین حال، سید محمود دانش سخنگوی والی کندز می‌گوید که از دو روز به این‌سو در این ولایت به هدف سرکوبی طالبان مسلح عملیات نیروهای مشترک دولتی آغاز گردیده و به زودی تغییرات مثبت در وضعِ امینتی کندز بوجود می‎آید.

آقای دانش افزود:

"هدف از سفر وزیر داخله بررسی وضعیت امنیتی این ولایت بود و عملیاتِی که جریان دارد از آن از نزدیک دیدن نماید."

وزیر امور داخله کشور به مردم کندز اطمینان داد که این‌بار این ولایت از وجود طالبان مسلح تصفیه و پاکسازی می‌‌شود و هم‌اکنون عملیات تصفیوی بر ضد طالبان مسلح از ولسوالی دشت ارچی کندز آغاز گردیده و دامنۀ آن را به ولایت‌های زون شمال‌شرق می‌کشاند تا به مردم این زون فضای امن زنده‌گی را مساعد سازد.

گزارش: اجمل آرین

XS
SM
MD
LG