لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۳:۰۲

مقامات کندز: ۸۵ طالب مسلح در ولسوالی دشت ارچی کشته شده‌اند


طی یک هفته بیش از ۸۰ طالب مسلح در ولسوالی دشت ارچی کندز کشته شده‌اند.

مقامات اردوی ملی در زون شمال‌شرق می‌گویند که در جریان عملیات تصفیوی تحت نام «تندر ۱۶» در ولسوالی دشت ارچی کندز در طی یک هفته بیش از صد طالبان مسلح کشته و زخمی شدند.

مسئولان فرقه ۲۰ پامیر در کندز می‌گویند عملیات مشترک تصفیوی تحت نام «تندر ۱۶» بر ضد مخالفان مسلح حکومت در ولسوالی دشت ارچی راه اندازی شده، در نتیجۀ آن در یک هفته ۸۵ طالب کشته، ۶۱ تنِ شان زخمی و ۷ تنِ شان به شمول ۴۵ فرد مظنون از سوی نیروهای دولتی زنده بازداشت شده‎اند.

تورن جنرال محمد اکرم سامح قوماندان فرقه ۲۰ پامیر به رادیو آزادی گفت که در نتیجۀ این عملیات ۶ قریه به شمول قریه‌جات قرلُق، چیچکه، نو آباد و پُل سیف‌الدین از وجود هراس‌افگنان داخلی و خارجی پاکسازی گردیده‎است.

سامح: دشمن شکست خورده‌است.
سامح: دشمن شکست خورده‌است.

سامح می‎افزاید:

"دشمن شکست خورده و اجساد شان در میدان باقی‌مانده و پیشروی نیروهای امنیتی شما به استقامت پُل مومن و شهروان ولسوالی دشت ارچی ادامه دارد."

نام‌بُرده افزود که در جریان این عملیات ۱۶ حلقه ماین کنار جاده نیز خنثی گردیدند.

وی علاوه کرد که در این عملیات یک‌تن از نیروهای امنیتی کشته و ۳ تن زخمی شدند.

با این همه جنرال امان‌الله مُبین قوماندان لوای اول فرقه کوماندوی اردوی ملی می‌گوید که در ولسوالی دشت ارچی و سایر ساحات کندز به طالبان مسلح ضربات محکم وارد کرده‎اند.

مبین: ساحات قرلُق و نوآباد را مکمل تصفیه و تلاشی کردیم.
مبین: ساحات قرلُق و نوآباد را مکمل تصفیه و تلاشی کردیم.

مُبین گفت:

"ساحات قرلُق و نو آباد را مکمل تصفیه و تلاشی کردیم و پیشروی به سوی پل مومن ادامه دارد و از استقامت شمال ولسوالی هم تعرض‌های نیروهای مشترک دولتی ادامه دارد."

از سوی هم جنرال جلال یفتلی قوماندان قطعات خاص اردوی ملی، به مردم کندز اطمیئنان می‌دهد که به زودی تمامی ساحاتی کندز را از وجود طالبان مسلح تصفیه و پاکسازی می‌نماید.

یفتلی: ما به کندزیان اطمیئنان داده بودیم که ساحات از دست رفته را آزاد می‌کنیم.
یفتلی: ما به کندزیان اطمیئنان داده بودیم که ساحات از دست رفته را آزاد می‌کنیم.

​او افزود:

"ما به کندزیان اطمینان داده بودیم که مناطقیکه از دست رفته بودند را از دست دشمن آزاد می‌کنیم و آزاد کردیم."

بر اساس گفته‌های مقامات اردوی ملی در زون شمال‌شرق که این عملیات الی پاک‌سازی کامل دشت ارچی از وجود طالبان مسلح ادامه خواهد داشت.

این مقامات نظامی می‌گویند که در این عملیات به افراد ملکی تلفات وارد نگردیده‌است.

باید یاد آور شد که ولسوالی دشت ارچی در قسمت شمال مرکز کندز قرار داشته و بر بنیاد گفته‌های مسئولان محلی کندز، این ولسوالی یکی از مراکز مهم طالبان مسلح در زون شمال‌شرق به حساب می‌رود.

با این همه ذبیح‌الله مجاهد که خود را سخنگوی طالبان مسلح معرفی می‌کند ادعا دارد که در این عملیات به نیروهای دولتی تلفات وارد کرده‌اند، اما می‌‌‌‌‌‌‌افزاید افراد که از سوی نیروهای دولتی بازداشت شده‌اند تمامی‌شان افراد ملکی هستند.

گزارش: اجمل آرین

XS
SM
MD
LG