لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۶ ثور ۱۴۰۳ کابل ۱۱:۱۹

چخانسوری: طالبان مسلح از بیرون مدیریت می‌شوند


سخنگوی رئیس جمهور افغانستان می‌گوید که از چند ماه به این سو مدیریت جنگی طالبان مسلح به دست حامیان خارجی‌شان است اما وی از کدام کشور خاص نام نبرد.

محمد هارون چخانسوری سخنگوی رئیس جمهور افغانستان روز دوشنبه در یک نشست خبری گفت که طالبان مسلح از سوی حامیان خارجی‌شان تمویل و تجهیز می‌شوند.

محمد هارون چخانسوری سخنگوی رئیس جمهور افغانستان
محمد هارون چخانسوری سخنگوی رئیس جمهور افغانستان

وی گفت:

"آنان از سوی حامیان خارجی‌شان تمویل می‌شوند، مشورت می‌گیرند، تجهیز مالی و نظامی می‌شوند، مخالفین مسلح به گونه کامل مدیریت جنگ را در دست ندارند."

به گفته اقای چخانسوری، طالبان مسلح بخاطر تحت شعاع قرار دادن دستآورد‌های اخیر حکومت، در این اواخر جنگ را شدت داده‌اند.

وی افزود که رئیس جمهور بخاطر مهار کردن جنگ و سرکوب مخالفین مسلح به مقام‌های محلی دستور داده تا از تمامی امکانات استفاده کنند.

از سوی هم محمد رادمنش معاون سخنگوی وزارت دفاع افغانستان که در این نشست خبری حضور داشت گفت که دشمن افغانستان داخلی نیست اما برای سرکوب آنان هم اکنون ۲۹ عملیات در ۱۹ ولایت کشور جریان دارد.

محمد رادمنش معاون سخنگوی وزارت دفاع افغانستان
محمد رادمنش معاون سخنگوی وزارت دفاع افغانستان

وی افزود:

"مسئولیت ما اینست تا از آزادی و حاکمیت ملی افغانستان دفاع کنیم، هم اکنون ۲۹ عملیات را در ۱۹ ولایت شمالی، جنوبی، شرقی و غربی به راه انداختیم."

این اظهارات در حالی صورت می‌گیرد که اکنون جنگ در مرکز ولایت‌های هلمند و کندز جریان دارد و در کنار آن گزارش‌ها از بدتر شدن وضعیت امنیتی در ولایت‌های فراه، بغلان و ارزگان نیز به نشر می‌رسد.

نورالله شایان

XS
SM
MD
LG