لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۹ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۲:۲۳

جنرال نیکولسن عوامل افزایش تلفات نیروهای افغان را برجسته ساخت


جنرال جان نیکولسن قوماندان عمومی ماموریت حمایت قاطع ناتو در افغانستان نگرانی اش را در مورد وضعیت نیروهای افغانستان ابراز داشته است.

جنرال نیکولسن در مصاحبه با شبکه تلویزیونی ان بی‌سی گفته است، در مورد شمار تلفات در صفوف قوای امنیتی افغان نگرانی دارد و بخشی از مسئولیت این مشکل مستقیماً به دوش رهبری افغانستان است.

جنرال جان نیکولسن قوماندان عمومی ماموریت حمایت قاطع ناتو در افغانستان
جنرال جان نیکولسن قوماندان عمومی ماموریت حمایت قاطع ناتو در افغانستان

جنرال نیکولسن گفت:

"ما از رقم تلفات نگرانیم، سال گذشته قوای افغان تلفات سنگین را متقبل شد که این تعداد امسال به همان اندازه و حتی کمی بیشتر است."

قوماندان عمومی ماموریت حمایت قاطع ناتو در افغانستان همچنان بخشی از مسئولیت این مشکل را ناکامی در سطوح رهبری خواند. وی از مشکلات پولیس افغان به طور خاص نام برد از اردوی افغانستان هم یاد کرد که مشکلاتی دارند.

جنرال نیکولسن گفت، بعضی از واحدهای نظامی افغان نه تنها رهبری درست ندارند بلکه با کمبود تجهیزات و مواد غذایی هم مواجه اند.

به گفته جنرال نیکولسن، سرباز جوان افغان در جبهه جنگ ناکام نیست، ناکامی در توانایی تجهیز و رسانیدن وسایل و مواد به آنهاست.

آقای نیکولسن افزود، فساد و ناکامی در رهبری منتج به آن می‌شود که نیروها در جبهه جنگ در حالت دشوار قرار گرفته و این موضوع منتج به تلفات بیشتر آنها گردد.

جنرال جان نیکولسن در مصاحبه با شبکه تلویزیونی ان بی‌سی همچنان از تهدید داعش در افغانستان یاد کرده گفت، این گروه در تلاش ایجاد یک خلافت در داخل افغانستان است.

به گفته وی، تمرکز داعش در حال حاضر بالای ایجاد خلافت به نام خلافت خراسان است، این قوه اساساً یک حرکت غیر افغانی است.

به گفته نیکولسن، جنگجویان ازبکستانی مربوط به جنبش اسلامی ازبکستان و پشتون‌های پاکستان از تحریک طالبان پاکستان به آی اس کی یا دولت اسلامی خراسان، به هدف جنگ در افغانستان پیوسته اند.

او گفت، مردم افغانستان این گروه را کاملاً رد می‌کنند و فلسفه وسیع تر داعش کاملاً مخالف فرهنگ افغان‌هاست.

XS
SM
MD
LG