لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۴:۵۷

دانش: اظهارات برخی رهبران ضربه جبران نا پذیر است


معاون دوم ریاست جمهوری می‎گوید که اظهارات جنجال انگیز برخی رهبران سیاسی و حکومتی سبب تضیف نظام شده و مانع پیشرفت اصلاحات در کشور می‎گردد.

سرور دانش همچنان می‎گوید که افغانستان امروز با چالش‎های پیچیده و خطرناک مواجه است که اگر با آن عاقلانه عمل نشود ممکن یکبار دیگر همه چیز را از دست بدهیم.

وی اظهارات برخی رهبران را در خصوص مسایل قوم گرایی انتقاد کرده گفت که این نوع اظهارات ضربه جبران نا پذیر بر روند دولت سازی بوده و یک مانع در راه دموکراسی، حاکمیت قانون و تامین عدالت در کشور می‌باشد.

دانش این مطلب را به روز جمعه در مراسم بزرگداشت از اولین سالگرد وفات قربان علی عرفانی عضو پیشین مردم در ولسی جرگه در کابل بیان کرد.

انش افزود:

"ما از اظهارات جدل برانگیز و نا امید کننده برخی از رهبران سیاسی و حکومتی اظهار تاسف می‎کنیم این گونه اظهار نظرها خارج از قانون اساسی بوده و باعث تضیف نظام، ملت و مانع پیشرفت اصلاحات و یک مانع در پیشروی مدیریت بزرگ کشور خواهد بود."

دوستم، رئیس جمهور و رئیس اجرائیه را متهم به قوم گرایی کرد.
دوستم، رئیس جمهور و رئیس اجرائیه را متهم به قوم گرایی کرد.

این در حالیست که اخیرا جنرال عبدالرشید دوستم معاون اول ریاست جمهوری رئیس جمهور و رئیس اجرائیه را متهم به قوم گرایی کرد اما ریاست جمهوری با پخش اعلامیه گفت که اظهارات معاون اول نیاز به تحقیقات عدلی و قضایی دارد.

از سوی هم ضیا مسعود نماینده فوق العاده رئیس جمهور در امور اصلاحات و حکومت داری خوب به تازه‎گی روی عملکرد رئیس جمهور و رئیس اجرائیه انتقادات داشت.

در این حال عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه نیز روی این مسایل تماس گرفته و تاکید کرد که راه حل مشکلات در کشور تامین وحدت ملی در کشور می‎باشد.

عبدالله: هر زمانی‎که در روش رفتار و گفتار بوی تفرقه به مشام مردم برسد اعتمادی که لازمه موفقیت یک راه است از بین میرود.
عبدالله: هر زمانی‎که در روش رفتار و گفتار بوی تفرقه به مشام مردم برسد اعتمادی که لازمه موفقیت یک راه است از بین میرود.

او افزود:

"هر زمانی‎که در روش رفتار و گفتار بوی تبعیض بوی نفاق بوی تفرقه و انحصار طلبی به مشام مردم برسد اعتمادی که لازمه موفقیت یک راه است بین مردم و رهبری خدشه پیدا می‎کند."

در این نشست محمد محقق معاون دوم ریاست اجرائیه نیز سخنرانی داشت و تاکید کرد همه باید مطابق به مصالح جامعه افغانستان سخن بزنند.

محقق: چه کلان چه خورد همه باید اظهارات خود را مطابق مصالح افغانستان بکند.
محقق: چه کلان چه خورد همه باید اظهارات خود را مطابق مصالح افغانستان بکند.

او افزود:

"ما با اظهار نظرهای که جامعه را مشوش می‎کند از هر طرف مخالف هستیم چه کلان چه خورد همه باید اظهارات خود را مطابق مصالح افغانستان بکند."

این در حالیست که سرور دانش معاون دوم رئیس جمهور می‎گوید بخاطر رفع این مشکلات همه به شمول رئیس جمهور در برابر این مسئله مسئولیت داریم.

وی تاکید میکند که اختلاف‎ها باید کنار گذاشته شده و در حل مشکلات مهاجرین، کاریابی و دیگر مسایل رسیده‎گی شود.

انتظام خادم کارشناس مسایل سیاسی می‎گوید که موضوع افغانستان بسیار پیچیده‎است و نیاز است تا رهبران حکومت وحدت ملی اظهارات شان را به احتیاط و به اساس مسئولیت انجام دهند.

گزارش: جاوید حسن زاده

XS
SM
MD
LG