لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۹:۱۹

اف بی آی: نقض قانون در بررسی ایمیل‌های کلنتن پیدا نشد


"اف. بی. آی." یا ادارۀ تحقیقات فدرال امریکا می‎گوید در بررسی اخیر خود راجع به دوسیۀ ایمیل‎های هیلری کلنتن نامزد دموکرات ریاست جمهوری امریکا چیزی جدیدی نیافته‎اند که نتایج قبلی این بررسی را تغییر دهد.

در حالیکه به انتخابات ریاست جمهوری فقط دور روز باقیمانده این انکشاف شاید یک خبر خوش برای دموکراتان باشد ولی دونالد ترمپ رقیب جمهوری خواه خانم کلنتن نتایج این بررسی را رد کرده اتهام وارد کرد که خانم کلنتن به ارتباط این موضوع مقصر است.

اف بی آی: در بررسی اخیر ایمیل‎های جدید کلنتن کدام مورد از نقض قانون پیدا نشده‌است.
اف بی آی: در بررسی اخیر ایمیل‎های جدید کلنتن کدام مورد از نقض قانون پیدا نشده‌است.

رئیس ادارۀ تحقیقات فدرال امریکا به کانگرس این کشور گفت، بررسی اخیر ایمیل‎های جدید کلنتن کدام مورد از نقض قانون را نیافته و نتیجه گیری ماه جولای این اداره دربارۀ این دوسیه را تغییر نداد.

جیسن شافیتز، عضو جمهوری خواه کانگرس تائید کرد که جیمس کومی رئیس ادارۀ تحقیقات فدرال امریکا نتیجۀ بررسی خود در بارۀ ایمیل‎های جدید کلنتن را که به ارتباط استفادۀ وی از یک سرور خصوصی دریافت شد، دیروز به کمیتۀ نظارت مجلس نمایندگان تقدیم کرد.

اما ترمپ به یک گردهمایی هواداران خود گفت یک نظام تقلب کار از خانم کلنتن حمایت می‎کند. او اتهام وارد کرده گفت که خانم کلنتن در این موضوع مقصر است.

ترمپ: هیلری کلنتن گنهکار است او خودش میداند که گنهکار است.
ترمپ: هیلری کلنتن گنهکار است او خودش میداند که گنهکار است.

او افزود:

" هیلری کلنتن گناه کار است او خودش می‌داند که گناه کار است و پولیس فدرال و مردم هم می‎دانند. اکنون این مسئله به مردم امریکا ارتباط می‎گیرد که با اشتراک در انتخابات هشتم نوامبر عدالت را تحقق بخشند."

پس از این‎که جیمس کومی رئیس اداره تحقیقات فدرال امریکا یک هفته پیش از دریافت ایمیل‎های جدید کلنتن به ارتباط استفادۀ وی از سرور خصوصی هنگام تصدی وزارت خارجه به کانگرس نوشت، مبارزات انتخاباتی کلنتن دچار آشفتگی شد.

نظر سنجی‎های که پس از اعلان این خبر در چند روز اخیر انجام شد نشان داد که کلنتن یک اندازۀ قابل ملاحظۀ از پیش قدمی خود بر ترمپ را از دست داد.

جیمس کومی رئیس ادارۀ تحقیقات فدرال امریکا در نامۀ اخیر خود به کانگرس نوشته‎است که کدام دلیل بدست نیامد تا نتیجۀ بررسی قبلی در بارۀ ایمیل های خانم کیلنتن را تغییر دهد و او قانون را نقض نکرده‌است.

برایان فالون، یک سخنگوی ستاد مبارزات انتخاباتی کیلنتن در یک پیام خود در تویتر گفت ما خوش هستیم که این موضوع حل شد.

اما دونالد ترمپ نامزد جمهوری خواه یکبار دیگر به ارتباط دوسیۀ ایمیل‎ها از خانم کلنتن انتقاد کرده گفت که او بخاطر تعامل نادرست با معلومات محرم باید محاکمه شود.

XS
SM
MD
LG