لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۴ ثور ۱۴۰۳ کابل ۱۰:۱۸

حکومت سوریه پیشنهاد سازمان ملل‌متحد را رد کرد


ولید المعلم وزیر خارجه سوریه حین ملاقات با ستیفن دی میستورا نماینده خاص سازمان ملل متحد برای سوریه
ولید المعلم وزیر خارجه سوریه حین ملاقات با ستیفن دی میستورا نماینده خاص سازمان ملل متحد برای سوریه

حکومت سوریه یک پیشنهاد سازمان ملل‌متحد در مورد خود مختاری بخش‌های شرقی شهر حلب را رد کرده‌است.

وزیر خارجه سوریه می‌گوید، کشورش پیشنهاد سازمان ملل‌متحد در باره اعطای خود مختاری به مناطق شرق شهر حلب را کاملاً رد می‌کند.

ولید المعلم، پس از ملاقات با ستیفن دی میستورا نماینده خاص سازمان ملل‌متحد برای سوریه در دمشق گفت، کشورش نمی‌پذیرد که حدود دو صد و هفتاد و پنج هزار تن را در شرق حلب به عنوان گروگان به ۶ هزار مرد مسلح رها کند.

ولید المعلم وزیر خارجه سوریه
ولید المعلم وزیر خارجه سوریه

ولید المعلم که در یک نشست خبری در دمشق صحبت می‌کرد، افزود:

"ستیفن دی میستورا نماینده سازمان ملل‌متحد برای سوریه در باره اعطای خود مختاری به مناطق تحت کنترول شورشیان در شرق شهر حلب صحبت کرد. ما به او گفتیم که این به طور کلی غیر قابل قبول است. این نقض حق حاکمیت ملی ماست."

ستفین دی میستورا سپس در نشست خبری به خبرنگاران گفت، او پیشنهاد کرده بود که جنگجویان جهادی شهر حلب را ترک کنند، اما حکومت باید اداره محلی را در منطقۀ که تحت تسلط شورشیان قرار دارد، خود مختار بگذارد.

ستیفن دی میستورا نماینده خاص سازمان ملل متحد برای سوریه
ستیفن دی میستورا نماینده خاص سازمان ملل متحد برای سوریه

دی میستورا گفت، هدف این طرح نقض حاکمیت ملی سوریه نیست:

"ما اختلافات قابل ملاحظه داریم. حکومت از طریق وزیر خارجه خود ولید المعلم نظریه حفظ اداره محلی کنونی در شرق شهر حلب را به طور قاطعانه رد کرد. پاسخ من این بود که ما به این اصول احترام داریم که هیچ‌کسی در داخل و خارج سازمان ملل‌متحد نباید در مورد حاکمیت ملی سوریه شک و تردید داشته باشد."

نماینده سازمان ملل‌متحد برای سوریه افزود که او باور دارد چنین تدابیر به طور مؤقت بوده و با موضوع حلب باید همچو یک قضیه خاص برخورد شود.

قبل از این ستیفن دی میستورا هشدار داده‌بود که اگر حکومت سوریه با اپوزیسیون به یک راه حل سیاسی نرسد، امکان دارد این کشور به گفته وی یک پیروزی بدتر از شکست را تجربه کند.

نماینده خاص سازمان ملل‌متحد همچنان گفت، تدابیر نظامی نا مشخص امکان دارد، شورشیان میانه رو را به صف گروه‌های تندرو اسلامی بکشاند.

پیش ازین الیزابت هاف یک مقام سازمان صحی جهان گفت که در نتیجه حملات هوایی و آتش‌باری در جریان ۵ روز توسط نیرو‌های حکومتی، تمام تأسیسات صحی در مناطق تحت کنترول شورشیان از فعالیت باز مانده‌اند.

XS
SM
MD
LG