لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۳۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۴:۳۶

نیروهای حکومت سوریه منطقۀ هانانو در حلب را تصرف کردند


بر اساس گزارش مطبوعات دولتی سوریه و فعالان، نیروهای رژیم سوریه یک منطقه مهم را در غرب شهر حلب تصرف کردند که قبلاً در کنترول شورشیان قرار داشت.

آژانس خبری دولتی سوریه "سنا" به تاریخ بیست و ششم نوامبر گفت، اکنون نیروهای اردوی سوریه کنترول کامل منطقه هانانو (Hanano) را در دست دارند و منطقه را از وجود ماین‌ها و بمب‌ها پاکسازی می‌کنند.

یک نهاد نظارت از حقوق بشر سوریه که در بریتانیا مستقر است، پیشروی نیروهای اردوی سوریه را تائید کرده گفته‌است، آن‌ها تهاجم تعقیبی را بر مناطق همجوار الحیدریه (Al-Haidariyah) و شکور (Sakhur) آغاز کرده‌اند.

یاسر ال یوسف (Yasser al-Yousef) مربوط به شاخۀ نورالدین الزینکی (Nour al-Din al-Zinki) شورشیان ضد رژیم سوریه گفته‌است که آن‌ها برای ۴۸ ساعت متواتر بطور شدید برای دفاع از منطقۀ هانانو جنگیده‌اند.

یاسر ال یوسف هشدار داده‌است که احتمال دارد نیروهای رژیم سوریه به استقامت شکور پیشروی کنند و در آن صورت شرق حلب به دو بخش تقسیم خواهد شد.

قسمتی از شهر حلب سوریه که در جریان جنگ‌های داخلی به ویرانه مبدل شده‌است.
قسمتی از شهر حلب سوریه که در جریان جنگ‌های داخلی به ویرانه مبدل شده‌است.

شهر حلب از سال ۲۰۱۲ میلادی به این‌سو به دو بخش تقسیم شده‌است.

شرق آن در تصرف شورشیان و منطقۀ غربی آن در کنترول دولت سوریه قرار دارد.

به نوشتۀ مرکز خبری رادیو آزادی، بعد از پنج و نیم سال جنگ، تصرف کامل شهر حلب یک پیروزی بزرگ برای بشارالاسد به شمار خواهد رفت.

به تاریخ پانزدهم نوامبر نیروهای رژیم سوریه حملات را بالای بخش شرقی شهر حلب دوباره آغاز کردند و در آن منطقه حدود ۲۵۰ هزار فرد ملکی گیر ماندند.

نهاد نظارت از حقوق بشر سوریه می‌گوید، به تاریخ ۲۶ نوامبر ۱۸ فرد ملکی در اثر حملات نیروهای حکومت سوریه کشته و حدود ۴۰۰ تن در جریان شب از منطقۀ تحت تسلط شورشیان به منطقه در کنترول حکومت فرار کرده‌اند.

همچنان در اثر آتش‌باری شورشیان بر غرب شهر حلب ۱۹ فرد ملکی به شمول ۱۱ کودک کشته شده‌اند.

از پانزدهم نوامبر تا اکنون ۲۱۹ فرد ملکی به شمول ۲۷ کودک و ۱۳۴ شورشی کشته شده‌اند.

دو کودک که در جریان جنگ‌های داخلی در شهر حلب زخمی شده‌اند.
دو کودک که در جریان جنگ‌های داخلی در شهر حلب زخمی شده‌اند.

سازمان یونیسف تخمین کرده‌است که صرف در منطقۀ تحت تسلط شورشیان در شهر حلب، حدود ۱۰۰ هزار کودک در حالت محاصره بسر می‌برند.

مطبوعات ترکیه گزارش داده‌است که ۲۲ شورشی سوری بعد ازیک حملۀ راکتی شورشیان گروه موسوم به دولت اسلامی (داعش) علایم ناشی از استفادۀ گازهای کیمیاوی را از خود نشان داده‌اند.

به نوشتۀ مرکز خبری رادیو آزادی، از آغاز سرکوب شدید دموکراسی توسط بشارالاسد در ۲۰۱۱ میلادی تا اکنون، حدود ۲۵۰ هزار تن در سوریه کشته و بیش از ۱۱ میلیون تن دیگر از مناطق اصلی‌شان بی‌جا شده‌اند.

XS
SM
MD
LG