لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۲۵ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۲:۱۹

یک شاخۀ حزب PKK مسئولیت انفجارها در استانبول را به عهده گرفت


گروه تی ‌ای کی یا شاهین‌های آزادی کُردستان که یک شاخۀ پی کی کی یا حزب کارگران کُردستان است و مسئولیت چندین حمله دیگر امسال در ترکیه را به دوش گرفته، دیروز در اعلامیۀ در صفحه انترنتی خود گفت، مسئول انفجارات شام شنبه در استانبول است.

در انفجارهای که روز گذشته در شهر استانبول صورت گرفت ۳۸ تن کشته و بیش از ۱۶۰ تن دیگر زخمی شدند.

این انفجارها در حالی رخ داده‎است که ترکیه هنوز هم در تلاش نجات از شوک یک کودتا ناکام نظامی و حملات مختلف انفجاری در جریان امسال می‌باشد.

حمله روز شنبه در نزدیکی استدیوم ودافون در استانبول دو ساعت بعد از انجام یک مسابقه در همین استدیوم رخ داد و به نظر می‌رسد افسران پولیس را هدف قرار داده‌است. حمله اولی یک حمله موتر بمب در خارج از استدیوم بود و به دنبال آن یک حمله کننده انتحاری خودش را در یک پارک نزدیک همین استدیوم منفجر ساخت.

گروه شاهین‌های آزادی کُردستان که مسئولیت حمله شهر انقره را که در آن ۳۷ تن کشته شده بودند نیز به دوش گرفته بود. این گروه مسئولیت خشونت‌های شدید را در شورش‌های سه دهه به دوش دارد که اکثر آن‌ها در منطقه شمالشرقی کُرد نشین ترکیه به وقوع پیوسته است.

اردوغان: مردم ما نباید شک داشته باشند، ما مبارزه خود را علیه ترور تا ختم آن ادامه خواهیم داد.
اردوغان: مردم ما نباید شک داشته باشند، ما مبارزه خود را علیه ترور تا ختم آن ادامه خواهیم داد.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه دیروز بعد از دیدار از زخمی‌های این رویداد در یک شفاخانه استانبول گفت: "آنچه ما باید روی آن تمرکز کنیم بار این ترور است، مردم ما نباید شک داشته باشند، ما مبارزه خود را علیه ترور تا ختم آن ادامه خواهیم داد."

از سوی دیگر سلیمان سویلو وزیر داخله ترکیه دیروز در جریان مراسم به خاک سپاری ۵ افسر پولیس در مقر پولیس شهر استانبول گفت: دیر یا زود ما انتقام این حمله را خواهیم گرفت.

XS
SM
MD
LG