لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۱۰:۴۳

ابراهیمی: با استفاده از فصل زمستان عملیات‌ نظامی سریع گردد


ولسی جرگه افغانستان می‌گوید، اگر حکومت پیش از پیش عملیات زمستانی تصفیوی را علیه مخالفین مسلح بصورت دقیق و منظم سرعت نبخشد، افغانستان سال آینده از لحاظ امنیتی با مشکلات مواجه خواهد شد.

عبدالرؤف ابراهیمی رئیس این جرگه روز دوشنبه در جلسه عمومی از ارگان‌های امنیتی و دفاعی کشور خواست تا با استفاده از فصل زمستان عملیات نظامی را با دقت کامل سرعت بخشند.

ابراهیمی: ارگان‌های امنیتی با استفاده از فصل زمستان عملیات نظامی را با دقت کامل سرعت بخشند.
ابراهیمی: ارگان‌های امنیتی با استفاده از فصل زمستان عملیات نظامی را با دقت کامل سرعت بخشند.

​وی گفت:

"زمستان بهترین فرصت است که ما از این فرصت استفاده کرده باشیم دولت بخصوص ارگان‌های امنیتی باید عملیات وسیع را تحت یک مدیریت بسیار خوب روی دست گیرند که خدای ناخواسته ما سال آینده شاهد یک بحران و نا امنی در افغانستان نباشیم."

آقای ابراهیمی می‌گوید، برخی از کشور‌های همسایه برنامه‌ها و نشست‌های دارند تا گروه داعش را در قلمرو افغانستان مهار نماید اما حکومت این‌کشور از این قضیه به سادگی می‌گذرد که به گفته آقای ابراهیمی این مسئله سؤال برانگیز است.

رئیس ولسی جرگه می‌گوید، حکومت افغانستان باید علیه دسیسه‌های خارجی مسئولانه برخورد نماید و مسئله تمویل اسلحه طالبان از سوی کشورهای همسایه را نیز باید مورد انتقاد قرار دهد.

رئیس ولسی جرگه این سخنان را در حالی مطرح می‌کند که هفته گذشته نشست سه جانبه میان چین، روسیه و پاکستان در مورد افغانستان در مسکو برگزار گردید.

در این نشست از مقامات افغان دعوت نشده‌بود اما نگرانی این است که گفته می‌شود این سه کشور می‌خواهند تا به هدف سرکوب داعش در افغانستان با طالبان روابط ایجاد کرده و با آن‌ها همکاری نمایند.

از سوی هم وزارت دفاع افغانستان می‌گوید، تلاش‌ها جریان دارد تا عملیات نظامی در فصل زمستان به مدیریت بهتر تنظیم گردد.

محمد رادمنش معاون سخنگوی این وزارت به رادیو آزادی گفت، در فصل سرما عملیات نظامی علیه مخالفین مسلح داخلی و خارجی بیشتر شده‌است.

به گفته آقای رادمنش، هم‌اکنون ۱۸ عملیات نظامی در ۱۴ ولایت کشور ادامه دارد.

رادمنش: در فصل سرما عملیات نظامی علیه مخالفین مسلح داخلی و خارجی بیشتر شده‌است.
رادمنش: در فصل سرما عملیات نظامی علیه مخالفین مسلح داخلی و خارجی بیشتر شده‌است.

وی گفت:

"در طول زمستان ما متوجه این مسئله هستیم که مدیریت جنگ ما به شکل بسیار خوب تنظیم شود و عملیات تهاجمی را در زمستان بر علیه نیروهای دهشت‌افگن خارجی و داخلی انجام دهیم ما در برابر آن‌ها فعالیت‌های خود را هر روز منظم می‌سازیم."

معاون سخنگوی وزارت دفاع می‌گوید، نیروهای امنیتی افغان توانسته اند تا در سال روان وسایل پیشرفته کشفی و استخباراتی را نیز بدست بیاورند.

در عین حال برخی اعضای ولسی جرگه می‌گویند، حضور طالبان و داعش در ولایات بدخشان، ارزگان، کندز و برخی ولایات دیگر نشان می‌دهد که سال آینده از لحاظ امنیتی یک سال خونین خواهد بود.

گزارش: فرشته ندا

XS
SM
MD
LG