لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
شنبه ۱ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۱:۵۰

ارگ: تلاش‌ها برای رسیدگی به آسیب دیده‌گان برفباری‌ها آغاز شده‌است


حکومت افغانستان می‌گوید برای رسیدگی به آسیب دیده‌گان برفباری‌های اخیر و برف‌کوچ‌ها تلاش‌های وسیع را آغاز کرده‌است.

از اثر برفباری‌های سنگین در چندین ولایت افغانستان ده‌ها تن کشته و شماری دیگر زخمی شده‌اند.

ریاست جمهوری افغانستان می‌گوید رئیس جمهور غنی از وزارت دفاع و مأموریت حمایت قاطع ناتو در افغانستان خواسته است که برای نجات متضررین برفباری‌های اخیر و در رسانیدن کمک به افراد گیر مانده در برف‌ها، گام‌های جدی بردارند.

شاه حسین مرتضوی معاون سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان
شاه حسین مرتضوی معاون سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان

شاه حسین مرتضوی معاون سخنگوی ریاست جمهوری به رادیو آزادی گفت:

"ر‌ئیس جمهور به مسئولین هدایت داده که با بخش نیروی هوایی افغانستان و اردوی ملی افغانستان و همچنان با حمایت قاطع که آن‌ها هم تجربه‌های خوبی را در این مسایل دارند، صحبت شود تا از تمام ظرفیت‌ها و امکانات برای نجات مردم که در اثر برف‌کوچ‌ها و یا بارندگی‌ها آسیب می‌بینند کمک شود."

به گفته آقای مرتضوی کمیته حالات اضطرار تا حال دوبار در ارگ جلسه نموده‌است تا تلاش‌های جاری به هدف نجات و رسیدگی به آسیب دیده‌گان برفباری‌های اخیر را بررسی کند.

ریاست جمهوری افغانستان به نقل از کمیته مبارزه با حالات اضطرار می‌گوید دفاتر محلی مبارزه با حوادث طبیعی در تمام ولایات فعال اند و پول و مواد مورد نیاز برای آسیب دیده‌گان و نجات یافته‌گان این حوادث آماده‌است.

خبرنگاران رادیو آزادی در ولایات مختلف گزارش می‌دهند که برفباری‌های دوامدار و سنگین در بیش از ۲۰ ولایت تلفات جانی را دربر داشته‌است.

از کشته و زخمی شدن ده‌ها تن در ولایات نورستان، بدخشان و پروان خبر رسیده‌است و راه‌های شماری زیادی از ولسوالی‌ها با مراکز ولایات مسدود شده‌اند.

همچنان در شاهراه کابل-کندهار شمار زیادی از مسافرین گیر مانده‌اند که به گفته مقامات، تلاش‌ها برای نجات آن‌ها جریان دارد.

XS
SM
MD
LG