لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۳:۴۹

کابل از اظهارات اخیر جان مککین سناتور امریکایی استقبال کرد


حکومت افغانستان می‌گوید،کابل انتظار دارد که از سوی واشنگتن در راستای مبارزه با تروریزم و تجهیز و تقویت نیرو‌های افغان توجه بیشتر صورت گیرد.

دواخان مینه پال یک معاون سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان این سخن را پس از آن به رادیو آزادی گفت که جان مککین رئیس کمیته خدمات نظامی مجلس سنای امریکا به تازگی هشدار داده‎‌است که اگر به افغانستان توجه نشود حالات جاری در این‌کشور به یک ناکامی استراتژیک تبدیل خواهد شد.

آقای مینه پال افزود، حکومت افغانستان از اظهارات سناتور مککین در مورد این کشور استقبال می‌کند.

دواخان مینه پال معاون سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان
دواخان مینه پال معاون سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان

وی افزود:

" از سخنان آقای مککین استقبال می‌کنیم وی خواهان این است که توجه به مبارزه با تروریزم بیشتر شود و خواست حکومت افغانستان این است که به نیرو‌های امنیتی و دفاعی افغانستان توجه بیشتر شود و در عرصه فراهم شدن وسایل به این نیرو‌ها و تجهیز‌ شان کمک بیشتر صورت بگیرد."

جان مککین سناتور برجسته امریکا از حزب جمهوریخواه در یک اعلامیه گفته است که رئیس جمهور دونالد ترمپ و اداره وی باید با افغانستان همانگونه روش اضطراری و عاجل را در پیش گیرند که در مبارزه با داعش در نظر دارند.

آقای ترمپ سه شنبه هفته گذشته در اولین سخنرانی‌اش در کانگرس ایالات متحده بر مبارزه جدی با داعش تاکید کرد و گفت، امریکا یک‌جا با متحدان خود این گروه را شکست خواهد داد.

جان مککین رئیس کمیته خدمات نظامی مجلس سنای امریکا
جان مککین رئیس کمیته خدمات نظامی مجلس سنای امریکا

آقای مککین از نا آرامی‎های اخیر در افغانستان یاد آوری کرده و به حملات روز چهارشنبه در کابل اشاره نموده است که به اساس گزارش‌ها بیش از بیست کشته و اضافه از صد زخمی برجای گذاشته اند.

در همین حال واحد فقیری یک تحلیلگر افغان مقیم امریکا می‌گوید که اداره جدید امریکا بیشتر توجه را به مسایل داخلی ایالات متحده مبذول داشته و این نگرانی وجود دارد که به افغانستان مثل گذشته توجه نخواهد شد.

اما وی به ادامه افزود:

" آقای ترمپ و اداره وی فعلاً بالای افغانستان و پالیسی آن مرور می‌کنند. اینکه حرف‌های آقای مککین چقدر موثر واقع می‌شود در یک هفته و دو هفته معلوم خواهد شد."

هر چند دونالد ترمپ رئیس جمهور امریکا در سخنرانی‌های خود تا حال از افغانستان نام نبرده اما دوبار از طریق تلیفون با رئیس جمهور اشرف غنی صحبت کرده‌است.

دونالد ترمپ حدود یک ماه پیش در دومین مکالمه تلیفونی‌اش با محمد اشرف غنی در رابطه به مسایل امنیتی افغانستان و منطقه و مبارزه با تروریزم بحث کرد.

به گفته ریاست جمهوری افغانستان، آقای ترمپ در جریان این مکالمه تلیفونی گفت که با رئیس جمهور غنی به زودی دیدار خواهد کرد.

XS
SM
MD
LG