لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
یکشنبه ۳۰ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۸:۰۳

پاپ: جنگ احتمالی میان امریکا و کوریای شمالی فاجعه‌بار خواهد بود


رهبر مذهبی مسیحیان کاتولیک جهان می‌گوید اگر میان امریکا و کوریای شمالی کدام جنگ تمام عیار رخ دهد یک بخش بزرگ از بشریت و فرهنگ از بین خواهد رفت.

پاپ فرانسیس پیشنهاد می‌کند که یک کشور سوم چون ناروی میان امریکا و کوریای شمالی میانجیگری کند.

او این اظهارات را هنگام برگشت از مصر در طیاره به خبرنگاران ابراز داشت.

در حالی‌که کوریای شمالی با تخطی از مقررات سازمان ملل‌متحد به آزمایش راکت‌های بالیستیکی خود ادامه می‌دهد تنش میان این‌کشور و امریکا شدت یافته‌است.

پیونگ یانگ اسلحۀ اتمی را نیز آزمایش کرده و اشاره نموده که سعی دارد راکت‌های بسازد که به امریکا برسد.

رئیس جمهور امریکا با فرستادن نیروهای بحری به شبه جزیرۀ وریا، هشدار داده‌است که اگر جهان برنامۀ اسلحه‌سازی رهبر کوریای شمالی را متوقف نسازد به نتایج فاجعه‌بار روبه‌رو خواهد شد.

دونالد ترمپ گفته‌است که گزینۀ نظامی هم روی میز است.

پاپ فرانسیس گفت که او از رئیس جمهور امریکا و دیگر رهبران جهان می‌خواهد از دیپلوماسی و مذاکرات کار گیرند چون موضوع به آیندۀ بشریت وابستگی دارد.

پاپ فرانسیس رهبر مذهبی مسیحیان کاتولیک جهان
پاپ فرانسیس رهبر مذهبی مسیحیان کاتولیک جهان

وی گفت:

"من طوری‌که قبلاً از رهبران مناطق مختلف جهان خواسته‌ام باز هم می‌خواهم که در مسیر دیپلوماسی کار کنند. میانجیگران بسیار در جهان هستند که میانجیگری خود را پیشنهاد می‌کنند به‌گونۀ مثال ناروی. این‌کشور را نمی‌توان به استبداد متهم ساخت. ناروی همیشه به کمک آمادگی داشته‌است. کشورهای دیگری هم است. راهکار و مسیر مذاکرات و حل‌های دیپلوماتیک است."

رئیس جمهور امریکا اواخر ماه آینده در اجلاس سران هفت کشور صنعتی پیشرفتۀ جهان در سیسلی اشتراک می‌کند ولی هنوز روشن نیست که او با پاپ در روم هم ملاقات خواهد کرد یا نه.

پاپ فرانسیس گفته‌است که او با رهبر هر کشوری که خواستار ملاقات وی باشد می‌بیند.

XS
SM
MD
LG