لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۳ ميزان ۱۴۰۳ کابل ۰۱:۳۸

پنتاگون: داعشیان در داخل مناطق امن سوریه نیز هدف قرار خواهند گرفت


وزارت دفاع امریکا اعلان کرد که جنگجویان گروه موسوم به دولت اسلامی یا داعش را حتی در داخل مناطق امن در سوریه نیز هدف قرار خواهد داد.

جگرن ادریان گالوی، یک سخنگوی وزارت دفاع امریکا چند ساعت قبل از اینکه پلان مناطق امن در سوریه نافذ شود روز جمعه گفت که نیروهای ائتلاف، شبه نظامیان گروه موسوم به دولت اسلامی را در هرجائیکه فعال باشند هدف قرار خواهند داد تا آن‌ها کدام پناه گاهی نداشته باشند.

سخنگوی وزارت دفاع امریکا اشاره کرد که واشنگتن در موافقتنامه ایجاد مناطق امن در سوریه که روز پنجشنبه از سوی روسیه، ایران و ترکیه در قزاقستان امضا شد، سهیم نیست.

جگرن گالوی افزود که امریکا به تلاش‌های خود همچنان ادامه خواهد داد تا از برخورد احتمالی میان طیاره‌های ائتلاف و طیاره‌های روسیه برفراز سوریه جلوگیری شود.

پیش از این نمایندۀ ارشد روسیه در مذاکرات قزاقستان اعلان کرده بود که مناطق امن به روی طیاره‌های ائتلاف به رهبری امریکا مسدود خواهند بود.

ولی الیکسندر لاورینتییف اواخر دیروز گفت که طیاره‌های ائتلاف به رهبری امریکا خواهند توانست تا به عملیات خود در برابر گروه موسوم به دولت اسلامی در مناطق مشخص ادامه دهند. اما او نگفت که این عملیات، حملات بر اهداف در داخل مناطق امن را شامل خواهند شد یا نه.

الیکسندر لاورینتییف گفته است تا شورشیان بر نیروهای دولتی سوریه حمله نکرده باشند طیاره‌های حکومت سوریه و طیاره‌های روسیه بر مناطق امن پرواز نخواهند کرد.

ولی او گفته است که این طیاره‌ها به حملات خود بر جنگجویان گروه موسوم به دولت اسلامی در خارج از مناطق امن ادامه خواهند داد.

در این میان اردوی روسیه روز جمعه گفت که حملات خود بر شبه نظامیان گروه موسوم به دولت اسلامی و تندروان جبهه النصره را که با شبکۀ القاعده ارتباط دارند در داخل مناطق امن هم ادامه خواهند داد.

این اعلان باعث نگرانی شورشیان ضد رژیم بشار اسد در سوریه شد.

آن‌ها گفتند نیروهای رژیم که پشتیبانی روسیه را با خود دارند در سابق با استفاده از چنین اعلان‌ها در هر منطقۀ که می‌خواستند عملیات نموده ادعا می‌کردند که تروریستان را هدف قرار می‌دهند.

XS
SM
MD
LG