لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۶ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۸:۳۱

ولسی جرگه: افزایش صرفیه برق مردم را نگران ساخته باید بررسی شود


ولسی جرگه افغانستان می‌گوید صرفیه برق در شهر کابل افزیش یافته و حتی قیمت برق برخی منازل به ده‌ها هزار افغانی می‌رسد که این موضوع باعث نگرانی مردم شده‌است.

رئیس ولسی جرگه در نشست عمومی روز دوشنبه این جرگه گفت که در گذشته برای اجراآت در زمینه به کمیسیون اختصاصی وظیفه سپرده بود که به گفته وی بررسی لازم را انجام نداده‌است.

عبدالرؤف ابراهیم یک بار دیگر به کمیسیون مواصلات و مخابرات ولسی جرگه وظیفه سپرد تا مسئولین شرکت برشنا را جهت توضیح چگونگی صرفیه برق به نشست های شان فراخواند.

عبدالرؤف ابراهیم رئیس ولسی جرگۀ افغانستان
عبدالرؤف ابراهیم رئیس ولسی جرگۀ افغانستان

وی افزود:

"به کمیسیون اختصاصی وظیفه می‌دهیم هر چه عاجل در مورد اقدامات عملی خود را داشته باشد و گزارش‌اش را ارائه کند در غیر آن در جلسه بعدی ما این را به یک کمیسیون دیگر وظیفه خواهیم داد."

کبرا مصطفوی یکی از اعضای ولسی جرگه می‌گوید، صرفیه برق برخی منازل در شهر کابل، دو و سه چند میاید که مردم عام توان پرداخت آن را ندارند.

وی افزود:

"صرفیه برق در کابل بسیار زیاد آمده‌است مردم شکایت می‌کنند توان پرداخت آن را ندارند، شرکت برشنا قرض اش را از پولداران و از زورمندان بگیرند نه از مردم غریب."

راضیه سعادت یکی دیگر از اعضای ولسی جرگه نیز گفت که صرفیه برق وی در دو ماه گذشته ۹۸ هزار افغانی آمده که این وضعیت به گفته وی نگران کننده‌است.

شماری از باشندگان کابل نیز از بلند بودن صرفیه برق شکایت کرده می‏‌گویند که در تناسب به مصرف شان، رقم در بل صرفیه‏ برق‌شان در هر دوره‏ میترخوانی بیشتر می‏‌شود.

عبدالعزیز باشنده منطقه شاه شهید کابل می‌گوید در گذشته قیمت صرفیه برق شان دو تا سه هزار افغانی می‌بود اما اکنون به بیش از ۲۰ هزار افغانی افزایش یافته‌است.

تلاش نمودیم تا در مورد نظر برشنا شرکت را نیز داشته باشیم اما با تماس‌های مکرر موفق نشدیم.

قدرت الله دلاوری رئیس برشنا شرکت
قدرت الله دلاوری رئیس برشنا شرکت

اما قدرت الله دلاوری رئیس برشنا شرکت چند روز قبل به رادیو آزادی در مورد گفته‌است که ادعای مردم در خصوص بلند بودن صرفیه برق غیر عادلانه است:

"عادلانه نیست که اگر مردم ادعا کنند که برشنا به نا حق بیل‌های برق را بالای آنان زیاد تر از چیزیکه مصرف شده حساب می‌کند برق هر قدر که مصرف شود از طریق میتر ها سنجش می‌شود."

از سوی هم رمضان بشر دوست یک عضو ولسی جرگه می‌گوید با آنکه برشنا شرکت سیستم مختلط دارد اما در زمینه پرداخت معاشات کارمندان شان خصوصی عمل می‌کند.

وی همچنان گفت که در کار های شان از امکانات دولتی استفاده می‌کنند که این همه به گفته وی به نفع ملت نمی‌باشد.

آرزو غیاثی

XS
SM
MD
LG