لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۱۰:۱۱

مردم اوکراین از مقرره سفر بدون ویزه به چندین کشور اروپایی تجلیل کردند


پترو پروشینکو رئیس جمهور اوکراین با همتای سلواکی‌اش
پترو پروشینکو رئیس جمهور اوکراین با همتای سلواکی‌اش

مردم اوکراین دیروز از مقرره سفر بدون ویزه به چندین کشور اروپایی تجلیل به عمل آوردند.

پترو پروشینکو رئیس جمهور اوکراین این آزادی سفر اتباع کشورش به اروپا را استقبال نموده و آن را خروج نهایی اوکراین از امپراطوری روسیه خواند.

قانون در مورد سفر بدون ویزه اتباع اوکراین به کشورهای اروپایی سر از دیروز لازم‌الاجرا گردید و بر اساس آن اتباع اوکراین که پاسپورت بایومتریک دارند می‌توانند به تمامی کشورهای اتحادیه اروپا به غیر از آیرلند، و بریتانیا بدون ویزه داخل شده و در مدت زمانی ۱۸۰ روز، می‌توانند برای ۹۰ روز اقامت گزینند، به این معنی که در هر شش ماه می‌توانند سه ماه بدون ویزه در کشورهای اروپایی باشند.

اتباع اوکراین همچنان می‌توانند به ۴ کشور زون شنگن که عضویت اروپا را ندارند یعنی ناروی، آیسلند، لیختن‌اشتاین و سویس بدون ویزه سفر کنند.

پترو پروشینکو رئیس جمهور اوکراین دیروز با همتای سلواکی‌اش اندری کیسکا در سرحد میان دو کشور دیدار نموده و دروزاۀ سمبولیک کشورش به اروپا را گشود.

پروشینکو گفت:

"ما از دیر به این‌سو منتظر این چیز بودیم. مطمئنم که این روز در تاریخ اوکراین به‌حیث روز خروج نهایی اوکراین از امپراطوری روسیه و برگشت به خانواده اتحادیه اروپا درج خواهد شد."

آندری کیسکا رئیس جمهور سلواکی
آندری کیسکا رئیس جمهور سلواکی

آندری کیسکا رئیس جمهور سلواکی، اوکراینی‌های را که به این مناسبت در همین محل حضور داشتند خوش آمدید گفت و از مردم اوکراین خواست، به ورود اصلاحات ادامه بدهند.

در این حال شماری از مسافرین اوکراینی که دیروز وارد بروکسل شدند گفتند خیلی خرسند اند.

یک تن گفت:

"من خیلی تحت تأثیر قرار دارم، خیلی خرسندم که اوکراین بالاخره در انجمن اروپا است و به سمت ادغام با اروپا در حرکت است."

از سوی دیگر فدریکا موگیرینی رئیس پالیسی خارجی اتحادیه اروپا ضمن استقبال از آغاز سفر بدون ویزه اتباع اوکراین گفته‌است، اوکراین اصلاحاتی را که اتباع‌اش تقاضا کرده بودند، وارد کرد و ما در اتحادیه اروپا به وعده خود وفا کردیم.

XS
SM
MD
LG