لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۹:۲۰

ولسوالی درزاب جوزجان دوباره به تصرف نیروهای افغان درآمد


مقامات محلی ولایت جوزجان می‌گویند، ولسوالی درزاب را از کنترول گروه داعش و طالب خارج ساختند.

رحمت‌الله ترکستانی قوماندان امنیه جوزجان امروز به رادیو آزادی گفت، روز گذشته گروه داعش و طالب از دو استقامت بالای مرکز ولسوالی درزاب حملات تهاجمی را آغاز کرده و ساختمان ولسوالی درزاب و قوماندانی امنیه را به‌شمول بازار درزاب تصرف نمودند، اما حوالی ساعت ۱۰شب گذشته نیروهای امنیتی افغان دوباره تمام ساحات از دست رفته را تصرف کردند.

ترکستانی افزود:

"نیروهای ما بازار درزاب، قریه‌های بتو، اولاد، مغل، اولقانی تا نزدیکی‌های سردره را از وجود داعش و گروه طالب پاکسازی کرده‌اند."

در همین حال باز محمد داور سرپرست ولسوالی درزاب می‌گوید، از این‌که برای آن‌ها از مرکز نیروهای کمکی نرسید، مجبور شدند خود را از محاصره آزاد ساخته و بالای شورشیان هجوم بیاورند.

وی گفت، برای فعلاً شورشیان عقب نشینی کرده و ساحه را ترک نموده‌اند.

وی گفت:

"ساعت‌ها منتظر ماندیم تا برای ما کمک برسد، ولی نرسید. ما گفتیم پیش از مردن یک اقدام کنیم ۸۰ نفر بالای شورشیان هجوم آوردیم در حالیکه مهمات آن‌ها هم خلاص شده بود، موفق شدیم تمام ساحات را دوباره تصرف نمائیم."

گرچه تا اکنون آمار دقیق از تلفات نیروهای امنیتی و شورشیان ارائه نشده، اما قرار گزارش‌ها تلفات سنگینی به هر دو طرف درگیر جنگ وارد شده است.

با وجودیکه نیروهای امنیتی افغان می‌گویند که گروه داعش و طالبان را از بازار درزاب عقب رانده پوسته‌های از دست رفته را دوباره تصرف کرده‌اند، اما ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی طالبان در یک پیام کتبی به رسانه‌ها گفته‌است که افراد آن‌ها ولسوالی درزاب را در کنترول خود دارند و ۶۰ تن از نیروهای امنیتی به صفوف آن‌ها پیوسته اند.

ادعای که از سوی نیروهای امنیتی جوزجان رد گردیده‌است.

ولسوالی درزاب یکی از ولسوالی‌های نا امن در ولایت جوزجان به‌شمار می‌رود و با ولایات فاریاب و سرپل هم‌سرحد است.

در چند سال اخیر افراد وابسته به گروه داعش و طالب در این ولسوالی نفوذ داشته و همواره بالای پوسته‌های امنیتی نیروهای افغان دست به حملات مسلحانه می‌زنند.

این ولسوالی در فاصله ۱۸۰ کیلو متری شهر شبرغان مرکز ولایت جوزجان موقعیت دارد و به‌گفته مقامات محلی جوزجان، شماری از اتباع ازبکستان، طالبان و داعشی‌ها را در عملیات‌های مختلف همکاری می‌کنند.

گزارش: عالم رحمانیار

XS
SM
MD
LG