لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۳ ميزان ۱۴۰۳ کابل ۰۷:۵۹

شریف: چرا واشنگتن از تخطی‌های بشری هند در کشمیر چشم پوشی می‌کند؟


صدراعظم پاکستان نواز شریف روز جمعه در مورد این موضوع اظهار ناراحتی کرد که چرا واشنگتن در بارۀ به گفته وی تخطی‌های هند از حقوق بشری در کشمیر خاموشی اختیار کرده‌است.

نامبرده روز جمعه به وزارت خارجه کشورش در اسلام آباد رفته و در آن‌جا در مورد جنبه‌های مختلف سیاست خارجی کشورش به وی معلومات داده‌شد.

  • چرا صدرا اعظم پاکستان نواز شریف به خاموشی امریکا در رابطه با موضوع کشمیر انگشت گرفته است؟

چنین معلوم می‌شود که سفر صدر اعظم هند نریندرا مودی به واشنگتن و استقبال گرم مقامات امریکایی از وی مقامات پاکستان را نا راحت ساخته‌است.

در یک اعلامیه دفتر نواز شریف آمده که او روز جمعه به وزارت خارجه کشورش در اسلام آباد رفته و در آن‌جا به وی علاوه بر موضوعات دیگر منطقوی، در باره سفر مودی به واشنگتن هم معلومات همه جانبه داده‌شد.

نریندرا مودی هفته گذشته به واشنگتن رفته و با رئیس جمهور دونالد ترمپ ملاقات کرد و دو طرف بر کار مشترک علیه تروریزم در منطقه تأکید نمودند.

ملاقات مودی با رئیس جمهور ترمپ
ملاقات مودی با رئیس جمهور ترمپ

در گزارش دفتر صدر اعظم پاکستان در اشاره به اعلامیه مشترک هندوستان و امریکا از قول نواز شریف آمده‌است که می‌گوید در این اعلامیه در رابطه با خشونت و فشارهای قوای هندی در کشمیر خاموشی کامل اختیار شده‌است.

بیانات روز جمعه نواز شریف بعد از آن به نشر رسید که دپلومات بلند رتبه هندی در اسلام آباد به وزارت خارجه پاکستان احضار شد و پاکستان در مورد برخوردهای اخیر در کشمیر که در نتیجه فیر قوای امنیتی هند بر مظاهره کنندگان در آن‌جا چندین نفر کشته شدند، اعتراض نمود.

هند هم در نوبت خود پاکستان را متهم می‌سازد که از افراد مسلح کشمیر حمایت می‌کند.

اما پاکستان ادعا می‌کند که آن‌ها از نگاه اخلاقی و سیاسی از این گروه‌ها حمایت می‌کنند.

  • نواز شریف دیگر در مورد کدام مسایل صحبت کرده و ابراز نگرانی کرده است؟

در اعلامیه نشر شده توسط دفتر نواز شریف آمده‌است که در وزارت خارجه در باره بحران اخیر خلیج، وضیعت کنونی افغانستان جای‌که طالبان در اواخر حملات خود را شدت بخشیده‌اند، روابط روسیه و چین با پاکستان و همچنان روابط پاکستان با کشورهای دیگر از جمله امریکا توضیحات ارائه شده‌است.

نواز شریف
نواز شریف

در اعلامیه دفتر نواز شریف همچنان در مورد روابط استراتژیک پاکستان و چنین اظهار اطمینان شده و از این تلاش چین که می‌خواهد روبط بین افغانستان و پاکستان را بهتر بسازد ستایش گردیده‌است.

آقای شریف همین‌طور در مورد دیالوگ استراتژیک با امریکا و تحکیم روابط با روسیه تأکید کرده‌است.

XS
SM
MD
LG