لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۹ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۷:۲۳

فرهاد: یک برنامه مهم برای مبارزه با فساد اداری در هرات آغاز شده است


اداره محلی هرات از آغاز یک برنامه مهم برای مبارزه با فساد اداری سخن می‌زند.

جیلانی فرهاد سخنگوی والی هرات می‌گوید در یک هفته اخیر وظایف چهار تن از کارمندان ارشد ریاست شاروالی به اتهام فساد اداری به حالت تعلیق در آمده‌است.

او می‌گوید سرپرست ولایت هرات برنامه‌های اصلاحی را به‌خاطر برچیدن فساد در دروازه‌های ورودی شهر نیز به وجود آورده است.

اما برخی از نمایندگان مردم در شورای ولایتی می‌گویند که این اقدام تنها بالای مامورین پایین رتبه صورت می‌گیرد.

توریالی طاهری معاون شورای ولایتی می‌گوید تا زمانی‌که افراد بلند رتبه مجازات نشوند این روند موفق نخواهد بود.

او گفت:

"هر گاهی اداره محلی سخن از مبارزه جدی علیه فساد اداری در این ولایت می‌زند. اما وجود این پدیده همواره در ادارت مختلف دولتی به قوت خود باقیست."

جیلانی فرهاد سخنگوی والی هرات می‌گوید آنان برنامه گسترده را به‌خاطر برچیدن فساد اداری در داخل ادارات مختلف دولتی به‌راه انداخته اند.

او می‌گوید در یک هفته اخیر چندین کارمند ادارات مختلف دولتی به‌خاطر دست داشتن در فساد اداری از کارشان برکنار و به نهادهای عدلی و قضایی معرفی شدند.

آقای فرهاد گفت وظیفه چهار تن از کارمندان ارشد ریاست شاروالی هرات به حالت تعلیق درآمده و دوسیه‌های شان به سارنوالی فرستاده شده‌است.

سخنگوی والی هرات همچنان می‌گوید که فرهاد نیایش شاروال اسبق این ولایت نیز ممنوع الخروج شده‌است.

با وجودیکه اداره محلی بر تداوم این برنامه مبنی بر مبارزه با فساد اداری تاکید می‌ورزد اما برخی از اعضای شورای ولایتی این برنامه را ناکارا می‌خوانند.

توریالی طاهری معاون شورای ولایتی هرات می‌گوید بیشتر کسانی به اتهام فساد اداری مجازات می‌شوند که مامورین پایین رتبه دولتی اند.

اداره محلی برنامه‌ای را برای مجازات فساد پیشه گان اصلی که در رأس برخی از ادارات دولتی تکیه زده‌اند روی دست ندارد.

آقای طاهری می‌گوید بیشتر افرادی که به فساد گسترده اداری دست دارند از سوی برخی از مقامات مرکزی و یا هم زورمندان حمایت می‌شوند.

مسئولان محلی در هرات از پیگرد قرار گرفتن بیش از ۱۷۰ تن از کارمندان دولتی در سطوح مختلف به اتهام فساد اداری در جریان یک سال اخیر سخن می‌زنند.

به گفته سخنگوی والی هرات، شش تن از رؤسای ادارات دولتی این ولایت نیز در میان این افراد شامل اند اما او از آنها نام نگرفت.

گزارش: شاه‌پور صابر

XS
SM
MD
LG