لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۷ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۴:۱۵

دنیا: حنای دست رئیس جمهور هنوز هم رنگ دارد


روزنامه‎های چاپ کابل امروز بیشتر روی اظهارات رئیس جمهوری در نشست نظارت و همآهنگی که روز قبل برگذار شده بود تمرکز نموده‎اند.

دنیا

روزنامه دنیا در این مورد سرمقاله اش را زیر عنوان "حنای دست رئیس جمهور هنوز هم رنگ دارد" نوشته‎است.

در ادامه سرمقاله آمده‎است که آقای غنی یک بار دیگر روی اصلاحات، تامین امنیت در پایتخت، آغاز صحبت‎های ملی و اشتغال زای تاکید نمود.

همچنان در سرمقاله نوشته شده‎است که رئیس جمهور برای تامین امنیت کابل شش ماه مهلت خواسته‎است و تعهد نموده تا در آینده نزدیک یک بسته کاریابی اضطراری را پیشکش می‎نماید و لی در مورد این بسته بیشتر تفصیل نداده‎است.

انیس

روزنامه دولتی انیس در سرمقاله اش نوشته‎است که رئیس جمهور در سخنرانی روز گذشته گفته که آنچه را جامعه بین المللی از ما می‎خواهد، مردم افغانستان هم عین خواست را از ما دارند بنا نیاز است تا ما با هم یکجا شویم و برای نسل آینده افغانستان برنامه‎های موثری را بنیان بگذاریم.

در ادامه سرمقاله آمده‎است حکومت افغانستان و جامعه جهانی بالای ۲۸ موضوع مهم تعهد نموده‎اند که از این جمله ۱۵ تعهد مربوط حکومت افغانستان و ۹ مورد هم مروبط به جامعه جهانی می‎شود.

به باور سر مقاله نویس حکومت باید در قمست مبارزه با فساد اداری و آوردن اصلاحات که نیاز مبرم است سعی و کوشش بیشتر نماید و در برابر این از شخص اول حکومت تا اخرین آن خوشان را باید مسئول بدانند.

آرمان ملی

روزنامه آرمان ملی روز تضاد قومی که رئیس جمهور روز قبل به آن اشاره نمود؛ تمرکز نموده‎است و از قول رئیس جمهور گفته شده که دیگر این موضوع برایش قابل قبول نمی‎باشد.

نویسنده می‎نویسد که رئیس جمهور این اظهارت در حال صورت می‎گیرد که نتواست ائتلاف احزاب جمعیت، جنبش و وحدت را از هم پباشند.

در ادامه سرمقاله آمده‎است، واقعیت این است که رئیس جمهور در چهار اطراف اش کاملا افراد مروبط به قوم و زبان خودش را جابجا نموده و ساحات اقتصادی و مهم و قراردادها و تدارکات ملی را به آن‎ها واگذار شده‎است.

به باور سرمقاله نویس، رئیس جمهور از تشکیل ائتلاف جدید ناراض است.

اظهارات اخیر وی هم در واکنش به همین موضوع بوده‎است.

XS
SM
MD
LG