لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۱۲:۵۶

تبصره شماری از روزنامه های کابل در مورد شورای عالی صلح


روزنامه‌های چاپ امروز کابل بیشتر روی شورای عالی صلح مطلب‌شان را نوشته اند.

آرمان ملی

روزنامه آرمان ملی در سرمقاله‌اش روی اظهارات روز قبل محمد کریم خلیلی رئیس جدید شورای‌ عالی صلح که در نشست مجمع عمومی آن شورا ایراد نمود، تمرکز نموده‌است.

نویسنده می‌نویسد، رئیس شورای عالی صلح گفته است که مردم در مورد این شورا و کارکرد های آن نظر خوب ندارند ولی کوشش می‌نمایند تا این نظر و دیدگاه مردم تغییر نماید.

در ادامه نوشته شده که آقای خلیلی گفته است که در کار‌های شورای عالی صلح در ۷ سال گذشته نکات ضعیف و قوی موجود بود و باید مجمع عمومی شورای عالی صلح ساحات ضعیف را شناسایی نموده و در حل آن بپردازند.

در مطلب همچنان از قول رئیس شورای عالی صلح آمده‌است که جنگ در نقاط مختلف افغانستان جریان دارد و مردم از آنان توقع دارند تا صلح تأمین شود و باید آنان در این راستا مجدانه تلاش نمایند.

هیواد

روزنامه دولتی هیواد در یکی از مطالب در این مورد نوشته است و از قول کریم خلیلی گفته شده که پروسه صلح با قبول برخی نظریات ملی و سالم طالبان به پیش برده شود.

در ادامه نوشته شده که رئیس شورای عالی صلح در مذاکره با طالبان نرمش نشان داده و گفته‌است که هدف ما تسلیم شدن طالبان نیست و باور داریم که راهبرد جدید ما سبب خواهد شد که نظریات طالبان و سایر گروه‌های مخالف کوچک حکومت نیز شنیده شود.

دنیا

روزنامه دنیا در سرمقاله‌اش روی همین موضوع نگاشته است، ترکیب جدید شورای عالی صلح که هفته قبل از سوی رئیس جمهور اعلان شد و از قول آنان گفته شده که کوشش می‌کنند تا به هدف تعیین شده شورا برسند.

در ادامه سرمقاله آمده‌است که شورای عالی صلح گفته که این بار کوشش می‌نماید تا گام‌های مؤثر و مفید در راستای روند صلح بردارند.

به باور آنان، مشکلات را شناسایی کرده و در حل آن باید پرداخته شود.

ولی سرمقاله نویس سؤالی را مطرح نموده‌است که آیا شورای عالی صلح می‌تواند انچه را تعهد می‌کنند، عملی سازد؟

XS
SM
MD
LG