لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۱۲:۵۸

نشریه لوردز: مسابقه کرکت افغانستان با MCC یک پیروزی بزرگ است


استدیوم مشهور کرکت لوردز در لندن که بنام خانه کرکت یاد می شود در نشریه خود مسابقه تیم ملی کرکت افغانستان را با تیم‌ ام سی سی یک پیروزی بزرگ خوانده است.

نشریه انترنتی لوردز این بازی بین تیم افغانستان و‌ ام سی سی را بخاطر موفقیت بزرگ میداند که در داخل استدیوم تعداد زیاد مردم برای تماشای آن جمع شده بودند و آنلاین هم بیش از ۱.۳ میلیون نفر آنرا تماشا کردند.

ام سی سی می گوید در حدود ۹۳۰ هزار نفر این بازی را در فیسبوک رسمی این استدیوم و تقریبا ۴۰۰ هزار نفر دیگر آنرا در چینل رسمی یو تیوپ لوردز دیدند.

در این بازی تیم ملی کرکت افغانستان که به تازگی عضویت شورای بین المللی کرکت را بدست آورده با تیم تجربه کار ‌ام سی سی برای اولین بار مقابل شد.

هر چند این بازی در نتیجه بارش پیهم کنسل شد، اما نشریه لوردز می نویسد در حدود شش هزار علاقمند کرکت افغانستان در این ستدیوم یک محیط خوشی را ایجاد کرده بودند.

نشریه از قول رئیس اجرایی و منشی‌ ام سی سی دیریک برویر می‌نویسد که گفته است بازی‌ ام سی سی و افغانستان یک پیروزی بزرگ بود و هر چند کنسل شد ولی با در نظرداشت محیط دوستانه که در استدیوم ساخته بود این بازی به یک محفل دلچسپ تبدیل شد.

نشریه کمیشنری عالی مهاجرین سازمان ملل متحد (یو ان اچ سی آر) در شماره اخیر خود داستان یک مهاجر افغان در اتریش مجتبی توکلی را عنوان کرده است که برای گرفتن سند دکتورای خود در یک تحقیقات علمی نزدیک می باشد.

به نوشته نشریه مجتبی کودک بود که به اتریش مهاجر شد و در یک مکتب ابتدایی درس را شروع کرد و اکنون از مهاجرین هموطن خود می خواهد که آرزو‌های بزرگ داشته باشند.

نظر به گزارش یو ان اچ سی آر برادر ۱۸ ساله مجتبی در آب های بین ترکیه و یونان غرق و ناپدید شد و مسئولیت تعلیم و تربیه مجتبی را یک خانم اتریشی و شوهرش به عهده گرفتند و این در زمانی بود که این طفل بی‌کس و وحشت زده تازه به اتریش رسیده بود.

مجتبای ۲۳ ساله در رشته ساینس تحصیل می کند و انتظار دارد که به زودی دوکتورای خود را بگیرد. مجتبی می گوید امیدوار است که او یک روزی به حیث یک افغان در اتریش به مقام وزارت برسد و یا برنده جایزه نوبل شود.

XS
SM
MD
LG